با توجه به اُفت منابع آبی زیرزمینی، امسال به غیر از شهرکرد، روزانه ۲۱۰ هزار لیتر آب به صورت سیار برای واحد‌های صنعتی سامان، گندمان و بلداجی ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اُفت منابع آبی زیرزمینی، امسال به غیر از مرکز استان، روزانه ۲۱۰ هزار لیتر آب به صورت سیار برای واحد‌های صنعتی سامان، گندمان و بلداجی ارسال می‌شود.

او، به فعالیت ۹۰۹ واحد صنعتی در ۱۷ شهرک و چهار ناحیه صنعتی این استان اشاره کرد و افزود: با اُفت شدید منابع آبی در سطح استان، بیشتر شهرک‌های صنعتی دچار بحران بی‌آبی شده‌اند و سطح خروجی آب چاه عمیق برخی از شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی «گندمان» به بستر سنگ رسیده است.


بیشتر بخوانید


فلاح با اشاره به افزایش آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی، سامان یک و دو و گندمان در نیمه دوم امسال تصریح کرد: در پی تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی، از تابستان امسال تاکنون روزانه با خودروی تانکردار آب شرب و صنعتی خریداری و برای جبران کم‌آبی به شهرک‌های صنعتی استان ارسال می‌شود.

او، تعداد چاه‌های عمیق تامین آب بخش صنعتی و شرب شهرک‌های صنعتی استان را ۲۷ حلقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چاه‌های شهرک صنعتی به طور کامل خشک و خروجی آب مابقی نیز کاهش محسوس یافته است.

فلاح گفت: با نصب کنتور هوشمند، مدیریت در مصرف و استحصال روزانه ۱۶۰ لیتر آب در ثانیه از سفره‌های زیرزمینی، بخشی از کمبود آب ۲۱ شهرک صنعتی استان از سال گذشته، مدیریت مطلوبی در مصرف آب صنعتی استان شده است.

او، خارج کردن مصارف آب ۳۵ درصدی از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در برخی از شهرک‌های صنعتی از مصارف شرب و صنعتی را در سال ۹۹ یادآور شد و تاکید کرد: این برنامه کارشناسی شده از بی‌آبی و تعطیلی برخی واحد‌های صنعتی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار