رئیسی گفت: محدودیت‌های شدید کرونایی قطعا از روز شنبه، اول آذر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره محدودیت‌های کرونایی که از هفته اول آذر قرار است در کشور اجرایی شود، گفت: محدودیت‌های شدید قطعا از روز شنبه، اول آذر اجرا خواهد شد.

او افزود: در آخرین بررسی که بر روی کلان شهر‌ها انجام شده است ۲۷ مرکز استان در سطح هشدار یعنی قرمز قرار دارند که با توجه به این وضعیت، مرکز این استان ها شامل اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی خواهند شد.  

رئیسی با بیان اینکه در شهر‌های قرمز و نارنجی تنها پلاک‌های بومی حق ورود و تردد دارند، گفت: تجمع بیش از ۱۵ نفر در شهر‌های قرمز، ۲۰ نفر در شهر‌های نارنجی و ۳۰ نفر در شهر‌های زرد ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: تمام کلان شهر‌ها شامل تهران، مشهد، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، اهواز نیز در فهرست اعمال محدودیت‌های شدید قرار دارند.  

رئیسی تصریح کرد: محدودیت های شدید به این معنی است که تمام مشاغل تعطیل است به جز مشاغل سطح یک؛ یعنی مشاغلی که مربوط به مایحتاج مردم و خدمات رسانی های ضروری و امداد و نجات و درمان است. 

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درباره مشاغل سطح یک توضیح داد: در حوزه فعالیت کادر اداری هم فقط یک سوم کارکنان حق حضور در ادارات را دارند که آن هم با هماهنگی هر سازمان تعیین می شود. 

رئیسی درباره نحوه اعمال محدودیت‌ها برای تردد گفت: محدودیت‌های تردد برای استان‌های با سطح هشدار ۲  نارنجی و ۳ قرمز اعمال می‌شود.

او تاکید کرد: در این شهر‌ها پلاک‌های بومی حق ورود به سایر شهر‌ها را ندارند. به عنوان مثال فردی با خودروی دارای پلاک تهران نمی‌تواند وارد اصفهان شود و اگربه این کار اقدام  کند، قطعا با جرایم سنگینی رو به رو می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/  

برچسب ها: وزارت بهداشت ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار