رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید سهمیه اشتغال ایثارگران را لحاظ کنند چراکه این مهم در عملکرد سالانه آن‌ها ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سمانه حسن پور،رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در جلسه تعیین تکلیف وضعیت ایثارگران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: چارچوب مشخصی برای نظارت بر اجرای قانون جامع ایثارگران و اشتغال آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان تعیین می‌شود.

او از تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی لرستان خبر داد وافزود: پیگیری‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی درخصوص وضعیت خانواده ایثارگران و نحوه بکارگیری آنان انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: بانک اطلاعاتی وضعیت اشتغال خانواده ایثارگران استان همواره به روزرسانی می‌شود و اکنون آمار و اطلاعات ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک تهیه شده است.

حسن پور تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی لرستان باید سهمیه‌های قانونی جهت جذب و بکارگیری ایثارگران را رعایت کنند که این مهم علاوه بر ارزیابی عملکرد سالانه آن‌ها به شورای اداری استان نیز ابلاغ خواهد شد.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۸۳۷ نفر آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اکنون ۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵ درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد و ۲۶۳ نفر جانباز ۷۰ درصد به بالا در این استان هستند که با تبعات و عارضه‌های مجروحیت همچنان مبارزه می‌کنند.

بیش از ۶ هزار فرزند ایثارگران استان بیکار هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.