معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین از اجرای مرحله جدید ساماندهی و مرمت مسجد جامع عتیق، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و برج‌های دوگانه خرقان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، احسان نورانی معاون میراث‌فرهنگی استان گفت: مسجد جامع عتیق یکی از کهن‌ترین و بی‌نظیرترین مساجد چهار ایوانی ایران به شمار می‌رود که مرمت بخش‌های مختلف این بنا طی سنوات گذشته انجام شده و مرحله جدید ساماندهی و مرمت آن مربوط به مطالعات مرمتی و ترمیم گنبدخانه آن در حال انجام است.

او افزود: پارسال مرمت بام و جداره‌ها، اصلاح و ساماندهی کانال‌های رطوبتی و مرمت تزئینات جداره بنای برج‌های دوگانه خرقان هم انجام شد و امسال نیز در مرحه جدید مرمت و سامان‌دهی آن‌ها در قالب استحکام‌بخشی بنا در دستور کار قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی استان گفت: برج‌های دوگانه خرقان از بنا‌های شکوهمند به جای مانده از عصر سلجوقی در ۳۰ کیلومتری شهر آبگرم قرار دارد.

معاون میراث‌فرهنگی استان گفت: همچنین با پایان عملیات رفع خطر و مرمت استحفاظی امامزاده حسین (ع)، در مرحله جدید مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی‌مذهبی سامان‌دهی و مرمت صحن این بقعه متبرکه انجام خواهد شد.

او یادآور شد: پیگیر اجرای مرحله جدید مرمت و سامان‌دهی بازار وزیر و مسجدمدرسه سردار قزوین هستیم که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اجرای این طرح‌ها امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.