صنعت شیرآلات در ایران پیشرفت های بسیاری داشته است و برخی برندهای شیرآلات ایرانی جای خود را در لیست پرفروش ترین شیرآلات باز کرده اند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهترین شیرآلات ایرانی کدام است؟ این سوال از اولین و مهمترین سوالاتی است که در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی ایرانی از خود می پرسید. برای رسیدن به جواب صحیح، بهتر است این سوال را به دو بخش تقسیم کرد: پرفروش ترین شیرآلات ایرانی بر اساس قدرت برند کدام است؟ بهترین شیرآلات ایرانی بر اساس کیفیت کدام است؟ و در نهایت ویژگی های بهترین شیرآلات ایرانی چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده شده است و تاریخچه ای مختصر از برندهای شیرآلات ایرانی بررسی شده است.

بهترین برند شیرآلات کدام است؟

پاسخ به این سوال بستگی دارد که شما از کدام زاویه به آن نگاه کنید. آیا منظور پرفروش ترین شیرآلات ایرانی بر اساس قدرت برند است و یا بهترین شیرآلات ایرانی بر اساس کیفیت؟

در حالت ایده آل بهترین برند شیرآلات، شناخته شده ترین و باکیفیت ترین است. اما بعضی اوقات اینگونه نیست. بعضی از برندهای شناخته شده شیرآلات، پس از برند شدن دیگر نیازی به حفظ کیفیت یکپارچه خود نمی بینند و دچار افت می شوند. البته بسیاری نیز پویایی و کیفیت خود را حفظ می کنند، در نتیجه اختلاف کیفیت برندها بسیار ناچیز است.

رتبه بندی پرفروش ترین شیرآلات ایرانی بر اساس قدرت برند

صنعت شیرآلات در ایران پیشرفت های بسیاری داشته است و برخی برندهای شیرآلات ایرانی جای خود را در لیست پرفروش ترین شیرآلات باز کرده اند. یکی از مهم ترین عواملی که در زمان خرید شیرآلات اهمیت دارد قدرت برند است. در صورتی که برندی تبلیغات گسترده داشته باشد و نام خود را به گوش خریداران برساند، احتمال پرفروش شدن آن نیز بالا می رود. البته که برای حفظ بازار در بلند مدت، برندها باید کیفیت قابل قبول و یکپارچه ای را حفظ کنند. پرفروش ترین شیرآلات ایرانی با توجه به قدرت برند عبارتند از:

شیرآلات قهرمان

شیرآلات راسان

شیرآلات شودر

شیرآلات کی دبلیو سی

شیرآلات البرز روز

شیرآلات شایان

رتبه بندی شیرآلات ایرانی بر اساس کیفیت

درست است که بسیاری از برندهای شناخته شده شیرآلات در گروه پرفروش ترین شیرآلات ایرانی قرار دارند، اما این موضوع لزوماً ناشی از باکیفیت ترین بودن محصولات آن ها نیست. "برند شدن" همانطور که بسیار وسوسه کننده است، می تواند علت افول برخی شرکت ها نیز باشد. بعضی اوقات ممکن است زمانی که فروش شرکت ها بالا می رود دیگر انگیزه ای برای بهبود کیفیت محصولات و ارتباط با نمایندگان وجود نداشته باشد؛ این دقیقاً نقطه است که رقبای خلاق تر و کمتر شناخته شده، وارد رقابت می شوند و رتبه بندی شیرآلات را تغییر می دهند. علاوه بر طبقه بندی شیرآلات بر اساس قدرت برند تولید کننده، می توان شیرآلات بهداشتی را از نظر کیفیت نیز دسته بندی کرد. رتبه بندی شیرآلات ایرانی بر اساس کیفیت عبارت است از:

شیرآلات کی دبلیو سی

شیرآلات شودر

شیرآلات کاویان

شیرآلات راسان

شیرآلات کلار

شیرآلات کسری

شیرآلات البرز روز

شیرآلات شایان

ویژگی های بهترین شیرآلات ایرانی

تشخیص بهترین شیرآلات صرفاً با بررسی ظاهر آنها امکانپذیر نیست. حتما درباره ویژگی هایی مانند کیفیت آلیاژ، کیفیت مواد به کار رفته در آبکاری و لوازم درون شیر و مقاومت بالای بهترین شیرآلات شنیده اید. اما آیا امکان بررسی و اطمینان از این ویژگی ها در زمان خرید وجود دارد؟ متاسفانه خیر! اما چند نکته وجود دارد که توجه به آنها در انتخاب بهترین شیرآلات تاثیر مثبتی دارد.

  1. بهترین شیرآلات گارانتی معتبر دارند: ضمانتنامه معتبر نشان دهنده اطمینان تولید کننده به کیفیت شیرآلات خود است و خیال شما را بابت دردسرهای احتمالی راحت می کند.
  2. بهترین شیرآلات کیفیت پرداختکاری بالایی دارند: به سطح شیرآلات مورد نظر خود دقت کنید. در صورت مشاهده موج بر روی آن، مرحله پرداختکاری با دقت کافی انجام نشده است.
  3. بهترین و پرفروش ترین شیرآلات دارای نشان استاندارد هستند.

 

برندهای شیرآلات بهداشتی

در این بخش به معرفی مختصری از انواع برندهای شیرآلات بهداشتی ایرانی پرداخته ایم تا با بررسی آنها در کنار مطالب قبلی در این مقاله بتوانید بهترین شیرآلات ایرانی را انتخاب نمایید.

برند شیرآلات کی دبلیو سی

شیرآلات KWC در ایران دارای مجوز شرکت سوئیسی KWC با قدمتی 150 ساله است. در سال 1353، شرکت شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران، طی یک قرار داد، اقدام به انتقال تکنولوژی تولید شیرآلات بهداشتی از شرکت KWC به ایران کرد. این شرکت با بهره گیری از تجهیزات سوئیسی و مواد اولیه باکیفیت، تولید کننده شیرآلات بهداشتی لوکس اهرمی، توکار، چشمی و ترموستاتیک با 5 سال گارانتی است.

برند شیرآلات شودر

شرکت شیرآلات شودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت در تبلیغات خود از شعار "چون جزئیات مهم است" استفاده می کند و در طراحی محصولات خود به این مهم توجه می نماید. تنوع محصولات برند شودر بالاست و در رنگ های مختلف کروم، طلایی، شیری-طلایی (مات و براق) و مشکی تولید می کند. این برند نیز یکی دیگر از انواع برندهای لوکس بازار شیرآلات ایران است که قیمت بالایی دارد.

برند شیرآلات کاویان

یکی از قدیمی ترین شرکت های طراح و تولید کننده شیرآلات بهداشتی، شیرآلات کاویان با 5 سال ضمانت است. موسس این شرکت از سال 1368 یکی از فعالین صنعت شیرآلات بوده است. بسیاری از شما ممکن است نام شیرآلات کاویان را نشنیده باشید، چرا که پیش از ثبت برند کاویان در سال 1386به تولید و فروش قطعات شیرآلات به سایر تولیدکنندگان می پرداخت و احتمالاً تجربه استفاده از محصولات این شرکت را بدون اینکه بدانید داشته اید. از سال 1386 طراحی و تولید شیرآلات مونتاژ شده با برند کاویان را با رویکرد طراحی محصولات غیر کپی آغاز کرد. این شرکت در فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان (https://www.kavianhamafza.com) امکان خرید مستقیم از تولید کننده را به همراه توضیحاتی در مورد ایده طراحی هر محصول فراهم آورده است.

بهترین شیرآلات ایرانی؛ رتبه بندی 8 برند برتر بازار ایران

برند شیرآلات راسان

شیرآلات راسان (شرکت ماهسان پویا) فعالیت خود را از سال 1376 آغاز کرد. هدف این شرکت تولید محصولات با کیفیت بالا بوده و در طی سال ها فعالیت خود این هدف را برآورده کرده است. شرکت راسان به واسطه تبلیغات گسترده تلویزیونی و محیطی، کیفیت محصولات خود و شعار جذاب "همراه سرد و گرم زندگی"، برندی شناخته شده برای تمامی ایرانیان است. شیرآلات راسان با 5 سال ضمانت نیز امکان خرید اینترنتی را برای مصرف کنندگان در نظر گرفته است.

برند شیرآلات کلار

شیرآلات کلار (شرک کلار پویا)  فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرد. شیرآلات کلار اولین تولیدکننده ایرانی شیرآلات توکار و نامی شناخته شده در بازار شیرآلات توکار است. محصولات این شرکت کیفیت بالایی دارد، طراحی آن ها به سبک مدرن است و در تنوع رنگی سفید، کروم و طلایی به بازار عرضه می شود. ماده اولیه مورد استفاده در تولید شیرآلات کلار، شمش برنج اکستروژن شهید باهنر کرمان و از باکیفیت ترین مواد اولیه است.

بهترین برند شیر آلات کدام است؟

برند شیرآلات قهرمان

شیرآلات قهرمان با 5 سال گارانتی به جرئت شناخته شده ترین برند شیرآلات بهداشتی در ایران است که در سال 1359 تأسیس شد. حتماً­­­ برای یک بار هم که شده نام قهرمان را از فروشندگان شیرآلات بهداشتی و یا آشنایان و دوستان خود شنیده اید؛ چرا که محصولات شیرآلات قهرمان برای مدت طولانی از پرفروش ترین و شناخته شده ترین، شیرآلات ایرانی بوده و نقش بسیار مهمی در شکوفایی صنعت ایران داشته است.

 

بهترین برند شیر آلات کدام است؟

خرید بهترین شیرآلات ایرانی

تنوع بسیار گسترده ای از برندهای شیرآلات بهداشتی در بازار وجود دارد و رتبه بندی شیرآلات ایرانی به زاویه نگاه شما به بهترین شیرآلات ایرانی بستگی دارد. آیا پرفروشترین بودن به دلیل شناخته شده بودن برند برای شما اهمیت دارد و یا بهترین شیرآلات بودن از نظر کیفیت بالا و طراحی منحصر به فرد. لزوماً تمام برندهای معروف دارای بهترین کیفیت نیستند و ممکن است این جایگاه را به واسطه تبلیغات گسترده به دست آورده باشند؛ البته که بسیاری از برندهای شناخته شده و با کیفیت دارای ویژگی های بهترین شیرآلات ایرانی هستند. با کمی تحقیق و بررسی در مورد قیمت شیرآلات و شیرآلات متنوع موجود در بازار و فروشگاه های اینترنتی شیرآلات بهداشتی قطعا می توانید بهترین شیرآلات را مطابق با سلیقه و نیاز خود بیابید.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، شیرآلالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی طاهری
۲۱:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
ما چندین سال شیرآلات ایرانی روز استفاده میکنیم خدا رو شکر راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود ناصری
۱۱:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
ما هم همینطور. به همه توصیه می کنم شیرآلات ایرانی خریداری کنن که تو این وضعیت برای جوونای خودمون کار هم ایجاد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام. کسی هست که تجربه خرید از لیست بهترین شیرآلات ایرانی معرفی شده تو این مقاله رو داشته باشه؟ میخوام بدونم کدومشون واقعا استاندارد هست؟ آیا با شیرآلات خارجی قابل مقایسه هستن؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۴۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام و وقتتون بخیر. من به تازگی از محصولات شیرآلات شودر خریداری کردم. هنوز نمیتونم دقیقا نظر بدم اما تا اینجای کار مشکلی پیش نیومده. البته که تجربه هر کس منحصر به فرده و فکر می کنم کمی هم به شانس بستگی داره که خود شیرآلات که خریداری کنید، جدا از کیفیت کلی محصولات بهترین شیرآلات، چه کیفیتی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۱:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
من دو هفته پیش شیرآلات قهرمان خریدم. تا الان که راضی بودم. البته که خیلی ها می گفتن دیگه از بهترین شیرآلات ایرانی نیست و کیفیتش افت داره می کنه. حالا ببینیم و تعریف کنیم. به نظرم خیلی به بودجه شما بستگی داره. مثلا شودر و KWC گرون قیمت تر هستن به نسبت کاویان و راسان
Iran (Islamic Republic of)
صمیمی
۱۰:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام و وقت بخیر. من تقریبا یک هفته هست که دارم در مورد بهترین شیرآلات ایرانی بررسی می کنم. این مقاله واقعا از زاویه جالبی به موضوع نگاه کرده. همه مقاله ها فقط لیست بهترین شیرآلات ایرانی رو آوردن؛ در صورتی که مهمه معیار بهترین بودن چیه. فقط اسم هست یا کیفیت هم داره واقعا. من بعد از تحقیقات خودم و با خوندن این مقاله تصمیم گرفتن شیر ایرانی (راسان یا شودر یا کاویان) بخرم.احتمالاْ کارتریج ۳۵. ممنون ازتون
Iran (Islamic Republic of)
مسعودی
۱۵:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
در مورد خدمات پس از فروش به نظرم باید تاکید بیشتری بشه. بهترین شیرآلات ایرانی حتما باید به صورت عملی خدمات پس از فروش داشته باشن نه اینکه فقط اسمش باشه که بهترین شیرآلات هستن و گارانتی دارن.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۱۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام و وقت همگی خوش. سوالی که برای من پیش اومده اینه که در بلند مدت اگر کیفیت شیرآلات خوب نباشه و فقط چون برند شده فروش بالایی داشته باشه با مشکل روبرو نمیشه؟ خب اگه بهترین شیرآلات ایرانی یا حداقل از شیرآلات استاندارد ایرانی نباشه که مصرف کننده بالاخره متوجه میشه!
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۱۷:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من حتی اگه بهترین شیرآلات خارجی رو هم بخریم مثل بهترین شیرآلات ایرانی ممکنه باز هم دچار مشکل بشه. پس بهتره بررسی کافی انجام بدیم و با توجه به کاربرد شیر و بودجه امون مناسب ترین شیر رو از بین محصولات ایرانی انتخاب کنیم. اینجوری حداقل به صنعت تولید ایران هم کمک کردیم و شاید چنتا جوون بیشتر درآمد داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام
دوستانی که دارند شیر میگیرند. توجه کنند. شیر با کارتریج بزرگ انتخاب کنید چون عمرش تقریبا دوبرابر کارتریج کوچکه و همچنین در آب با شوری و سختی بیشتر هم دوام بیشتری دارد. بنده از شیرالات کی دبلیو سی سه تا گرفتم کارتریجش 25 میلیمتر بود بعد 6 ماه اهرمشون قفل میکرد. حالا شیرها رو تعویض که نمیکنند هیچ و کارتریج هم بعد تعویض تا سه ماه کار میکنده و کارتریجش هم بایست حتما سدال بگیرید کارترجهای دیگه نمی خورده. حواستونو جمع کنید. خلاصه بیچاره شدم. باید دوباره برم شیر بگیرم و موندم از چه شرکتی بخرم. قهرمان هم کارتریجاش سدال اسپانیاس. راهنمایی می فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
اسکندری
۱۳:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام. تا جایی که میدونم کارتریج 35 از کارتریج 40 مناسب تره. هم دبی مناسبی داره و هم باعث مصرف بهینه آب میشه. من تجربه استفاده از شیرآلات KWC و کاویان رو داشتم اما چنین مشکلی نبوده. برندهای ایرانی معمولا کارتریج هاشون رو میشه به راحتی تهیه کرد و یا واحد خدمات پس از فروش خودش میفرسته.
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۰:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. میشه اگر خریدتون رو انجام دادین تجربه هاتون رو اینجا بنویسید؟ واقعا من هم نمیدونم بهترین شیرآلات ایرانی آخرش چه برندیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم که این پیام بنده رو جواب بدین. من واقعا دنبال اینم که بهترین شیرآلات ایرانی رو خریداری کنم. متاسفانه بودجه ام با توجه به قیمت شیرآلات به شیرآلات خارجی نمیرسه. چه مدل و چه برندی رو پیشنهاد میدین؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام و وقتتون بخیر
لزوما قطر کارتریج عمر اون رو تعیین نمیکنه. مهم کیفیت کارتریجه. وگرنه کاتریج 35 از نظر مصرف بهینه و عملکرد می تونه خیلی از کارتریج 40 بهتر باشه. به نظرم حتی رو بهترین شیرآلات ایرانی و خارجی نباید از کارتریج ۴۰ استفاده کنن چون مصرف آب را بالاتر می بره.
Iran (Islamic Republic of)
گلنار
۰۹:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
پرفروش ترین شیرآلات ایرانی، لزوماً بهترین شیرآلات ایرانی نیستن. خیلی از برندهای شیرآلات به محض اینکه معروف شدن و فروششون بالا رفت، کیفیتشون رو پایین میارن
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درسته که پرفروش ترین شیرآلات ایرانی، لزوماً بهترین شیرآلات ایرانی نیستن ولی در بلند مدت به نظرم پرفروش ترین ها باید بهترین شیرآلات باشن.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
جالب بود. دقیقا میشه بهترین شیرآلات ایرانی رو از نظر برند بودن و شناخته شده بودن بررسی کرد و یا کیفیت واقعی شیرآلات پرفروش. معمولاً خیلی از برندهای شناخته شده پول برند بودنشون رو میگیرن بدون اینکه واقعاً کیفیت شاخصی داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۸:۵۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
من قبلا همین ست شیرآلات توکا رو از شیرآلات کاویان خریداری کردم، هم از ظاهر و هم از کیفیتش خیلی راضی هستم.
آخرین اخبار