۸ تن از اعضای هیات علمی دانشگاه اراک در لیست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دانشگاه استنفورد بر اساس متد جدید دو درصد دانشمندان برتر جهان را اعلام کرد که نام ۸ تن از اعضای هیات علمی دانشگاه اراک در میان این دانشمندان قرار دارد.

 مهران شاه منصوری، مدیر امور پژوهشی دانشگاه اراک گفت: در مقاله اخیر متخصصین دانشگاه استنفورد (۱۶ اکتبر ۲۰۲۰) که در مجله PLOS ارائه شده است، دانشمندان دو در صد برتر در دو رده‌ی کل مقالات و مقالات ۲۰۱۹، رده بندی شده اند که شامل دانشمندان اراکی هم می‌شود.

شاه منصوری افزود: در لیست دانشگاه استنفورد در رده‌ی کل مقالات (Long term) نام دکتر خلیل فقیهی دیده می‌شود و در رده‌ی مقالات ۲۰۱۹ (Short term) هم لیستی منتشر شده که نام ۸ عضو هیأت علمی دانشگاه اراک در این لیست وجود دارد.

او اضافه کرد: این ۸ استاد دانشگاه اراک از جمله دکتر منصور قربان پور و خانم دکتر مهرناز حاتمی از گروه گیاهان دارویی، دکتر حامد صفی خانی از گروه مهندسی مکانیک، پروفسور علی بابایی و دکتر محمدیاسر معصومی از گروه شیمی، دکتر آبتین عبادی و دکتر سید محسن حسینی از گروه مهندسی شیمی و دکتر علی خدیوی از گروه مهندسی باغبانی، هستند.

این دانشمندان که در گزارش دانشگاه استنفورد نام آن‌ها اعلام شده دانشمندانی هستند که مقالات منتشرشده آن‌ها، در زمینه‌های مربوطه پیشرفت را تسریع و بر بهره‌وری سایر پژوهش‌گران نیز تاثیر به‌سزایی داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار