معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع وبتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی و گندم و جو ادامه می‌یابد.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع وبتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی و گندم و جو ادامه می‌یابد.

او افزود: تاکنون ۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، کشت انواع زراعی شده است.

او افزود:  پیش بینی شده است در سال زراعی جاری، کشاورزان بیش از ١٣٠ هزار هکتار از زمین‌های خودرا به کشت پاییزه اختصاص دهند.

اوگفت: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در استان محصول استراتژیک گندم است که در برنامه داریم با همکاری کشاورزان امسال ۶٧ هزار هکتار گندم در سطح استان کشت شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، ادامه داد: تاکنون ١۵٨٠ تن انواع بذر و ١٢ هزار تن انواع کود شیمیایی آماده و در اختیار کشاورزان سیستانی و بلوچستانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار