شیبه رویکرد جدید کمیته امداد خوزستان را اشتغال و توانمندسازی مددجویان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نشست تخصصی با رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: رویکرد جدید کمیته امداد خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل از طریق مشاغل نوین و دانش‌بنیان است.

او با بیان اینکه مرکز خلاقیت و نوآوری برای حمایت از فعالیت‌های نوین اشتغال مددجویان با همکاری پارک علم و فناوری ایجاد می‌شود، افزود: سیاست‌های اشتغال امداد در قالب الگو‌های نوین اشتغال و تبیین نظام راهبری شغلی، هدایت و پشتیبانی در مسیر توسعه اشتغال است.

شیبه در تشریح سیاست‌های کمیته امداد بیان داشت: با شناسایی استعدادها، حمایت و هدایت آنها، تعامل با مراکز آموزشی ارائه آموزش‌های مهارتی، معرفی به بانک‌های عامل، اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، نظارت بر حسن انجام کار و پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان به مدت ۵ سال انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به همکاری با پارک علم و فناوری خوزستان در زمینه توسعه اشتغال‌های دانش بنیان بیان کرد: همکاری دوجانبه به منظور بسترسازی مطلوب برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق زیرمجموعه پارک موجب ایجاد اشتغال مولد و درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت امداد خواهد شد.

ناجی عبیاوی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان هدف از برگزاری نشست تخصصی اشتغال با پارک علم و فناوری استان را توسعه اشتغال‌های نوین، نوآورانه، خلاق و دانش بنیان و همچنین آماده سازی بازگشایی مرکز نوآوری حامی با همکاری این پارک عنوان کرد و گفت: پیروی تفاهم نامه قبلی با پارک علم و فناوری مبنی بر توانمندسازی و پایدارسازی اقتصادی مددجویان، تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی، جهت گیری سرمایه‌های اجتماعی دانشجویان و دانش آموختگان، هدف افزایش ثروت حمایت از محصول، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر با ایجاد مشاغل جدید و ارتقا مشاغل خانگی است.

کاظمی نژاد مدیر پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در نحوه شناسایی استعداد‌ها حمایت و هدایت آنها، ارائه خدمات مشاوره علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پژوهشی در زمینه پیشرفت‌های علمی، توانمندسازی مخترعان و مبتکران و تامین اعتبار مورد نیاز برای اعطای تسهیلات، همکاری می‌کند.

او بر لزوم نقش آفرینی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان در بکارگیری ظرفیت شرکت‌ها و مجموعه‌های تحت نظر پارک در توسعه اشتغال نیازمندان تاکید و آمادگی مجموعه پارک علم و فناوری را برای هرگونه همکاری اعلام کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.