مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان گفت: مجمع خیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نخستین بار در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: این اقدام برای نخستین در کشور از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

او افزود: با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده مجمعی با عنوان مجمع خیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مانند مجمع‌های خیران مدرسه‌ساز و پزشکی ایجاد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: چشم انداز راه‌اندازی مجمع خیران میراث فرهنگی روشن است زیرا زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری، صنایع‌دستی و دیگر موارد مربوط به میراث فرهنگی که با کمک و مشارکت همه جانبه مردم توسعه می‌یابد را رونق دهد.

او تصریح کرد: مبالغی که در این مجمع جمع‌آوری می‌شود برای بهبود و آبادانی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلالزایی بیان کرد: برای این کار قرار شد حسابی با اساسنامه کامل تعریف و عده‌ای از اعضا و افرادی در این مجمع حاضر باشند که حق امضا و برداشت دارند و پول به این حساب واریز شود.

او افزود: هنگامی که اساسنامه تکمیل و حق برداشت و امضاها مشخص شد بر اساس اولویت، تقدم و تمکن در حوزه سیستان و بلوچستان این مجمع خیران کار خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار