خراسان شمالی مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی از تعطیلی دو مراسم عروسی در شهرستان‌های بجنورد و شیروان در دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی کرامتی خراسان شمالی مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی  گفت : گویا در یکی از این مراسمات حدود ۲۰۰ نفر مهمان دعوت شده بودند که برگزاری آن ممانعت به عمل آمد.

کرامتی افزود:در چند هفته گذشته برای جلوگیری از مراسمات عروسی ۳۰ تا ۳۵ تذکر به صاحبان برگزاری عروسی داده شده و از برگزاری این مراسمات جلوگیری شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: برگزاری هر مراسمی که در آن بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر جمعیت حضور داشته باشد، تجمع محسوب می‌شود و باید از برپایی آن خودداری شود.

کرامتی ادامه داد: با وجود اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بر عدم برگزاری مراسمات عروسی و عزا تاکید شده بود، اما در این میان یک خلا وجود داشت و یک مکانیزم رسمی برای ورود به این موضوع به منظور جلوگیری از برپایی این مراسمات نبود.

او اظهارکرد: اما مقرر شده که فرمانداری‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند و در صورت مشاهده هر گونه مراسم عروسی و تعزیه  با همکاری نیروی انتظامی از برگزاری آن خودداری کنند و مردم نیز در صورت مطلع شدن از برگزاری هرگونه مراسم آن را به فرمانداری‌ها گزارش دهند.

خراسان شمالی مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی  عنوان کرد: حتی با مشاهده مراسم در حال برگزاری نیز مسئولان ورود پیدا خواهند کرد و مراسم را تعطیل می‌کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.