معاون صنایع دستی کرمانشاه گفت : با پیگیری‌های انجام شده بیمه هنرمندان صنایع دستی از امسال دوباره برقرار می‌شود و صنعتگران می‌توانند زیر پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ویسی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت : پوشش بیمه‌ای صنعتگران پیش از طرح با مشارکت سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شد که هزار و ۲۰۴ نفر از صنعتگران در سطح استان زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

او گفت : متاسفانه بدلیل تاخیر دولت در پرداخت‌های بموقع و انجام تعهدات مالی خود در قبال سازمان تامین اجتماعی امکان معرفی و پذیرش جدید برای هنرمندان متقاضی بیمه میسر نشد.

او افزود: با برقراری طرح جدید از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه روستاییان و عشایر به وزارت خانه معرفی شده اند و تلاش می‌شود با اطلاع رسانی مجدد تعداد بیشتری از هنرمندان را تشویق کنیم که از این فرصت بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی استان با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا هر تعداد از صنعتگران فعال که فاقد بیمه هستند زیر پوشش بیمه قرار گیرند افزود: متقاضیان می‌توانند با ارائه درخواست کتبی به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

ویسی ادامه داد: همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده در صدد افزایش میزان نظارت و سرکشی بر فعالیت مشاغل صنایع دستی هستیم تا پس از شناسایی مشاغل خانگی و کارگاه‌های صنایع دستی فاقد فعالیت لازم در روند تمدید و یا صدور مجوز‌های سه گانه این کارگاه‌ها تجدید نظر شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.