معاون بازرسی سازمان صمت استان سمنان گفت: نظارت بر واحدهای صنفی استان سمنان نشان از رعایت ۸۰ درصدی واحدها در نکات بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نظارت بر واحدهای صنفی در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی مانند اداره‌کل تعزیرات حکومتی نشان می‌دهد اصناف استان سمنان همکاری خوبی برای مبارزه با شیوع کرونا دارند و به رعایت محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی متعهد هستند.

او بیان کرد: رعایت محدودیت فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ به بعد در شهرستان سمنان بیش از ۹۰ درصد است که نشان از نظارت جدی و اهتمام اصناف در مبارزه با شیوع کرونا دارد.

یحیایی تصریح کرد: هدف از کاهش ساعات کاری اصناف، ترغیب شهروندان به ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، چرا که دیده می‌شود خانواده‌ها در ساعات پایانی عصر و شب برای تفریح سرگرمی و گذراندن زمان از خانه خارج و به مراکز خرید می‌روند و شلوغی و اجتماع در اماکن شلوغ خود عامل شیوع کرونا است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: طرح ممنوع بودن فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ به بعد از ۲۰ آبان آغاز شد و تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه، اجرا می‌شود و در قالب آن، به جز اصناف فروش مواد ضروری، بقیه مشاغل باید از ساعت ۱۸ تعطیل باشند.

او افزود: انتظار می‌رود شهروندان با ماندن در خانه‌ و پرهیز از حضور در پاساژها و مراکز خرید در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

یحیایی اضافه کرد: با افزایش بازرسی‌ها و نظارت بر واحدهای صنفی استان سمنان در زمینه رعایت نکات بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، اکنون می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنفی استان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری می‌کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: رعایت نکات بهداشتی در واحدهای نانوایی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ که به واسطه نوع خدمات بیشتر با شهروندان سرو کار دارند، بالای ۷۰ درصد است.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: ویروس کرونا ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار