مدیر کل محیط زیست استان اردبیل گفت: گونه‌های حیات وحش شهرستان خلخال حدود ۴۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل محیط زیست استان اردبیل در جلسه با فرماندار خلخال، ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست شهرستان خلخال، گفت: در شهرستان خلخال امسال افزایش ۴۰ درصدی گونه‌های حیات وحش، مخصوصا کل و بز را شاهد هستیم.
او افزود: با هدف بررسی آخرین وضعیت آماری حیات وحش شهرستان خلخال، سرشماری حیات وحش از اول آذر ماه در این شهرستان، و در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع آق داغ و مشکول انجام خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با همت محیط‌بانان و تلاش شبانه‌روزی آنان از شکار گونه‌های مهم جلوگیری شده و همکاری فرمانداری خلخال با اداره محیط زیست و تعامل گسترده در حفظ گسترده‌های زیستی، باعث کسب رتبه برتر در بین شهرستان‌ها گردیده است که به عنوان فرمانداری سبز پیشنهاد شد.

فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: منطقه حفاظت شده آق داغ یک ظرفیت عظیم برای گردشگری در جنوب استان اردبیل و یک ظرفیت کشوری در پرورش گونه‌های حفاظت شده و در خطر انقراض است.

او افزود: کوه آق داغ به عنوان دومین قله بلند استان اردبیل بعد از سبلان بوده و علاوه بر حیات وحش، گیاهان دارویی، استعدادهای طبیعی و بکر منطقه و ظرفیت‌های طبیعت گردی دارد که بر اهمیت این منطقه افزوده و تلاش محیط‌بانان در حفظ و حراست از منطقه قابل قدردانی است.
فرماندار خلخال از همکاری محیط زیست در زمینه طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف شهرستان خلخال، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.