مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در مشهد، قلع و قمع و اراضی آن به زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۷۰ قطعه زمین کشاورزی در پهنه‌ای حدود ۱۵ هکتار که در حال نابودی و تبدیل شدن به باغ ویلا بود، مورد اعمال قانون قرار گرفت.
 
او افزود: برخی افراد سود جو هر متر از زمین‌های قطعه بندی شده را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان به خریداران می‌فروخته اند.
 
مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: سرتا سر پهنه‌ای که به آن اشاره شد، تشکیل شده بود از زمین‌های کشاورزی که در حال حاضر نابودی یک متر از آن‌ها مساوی است با در خطر قرار گرفتن زنجیره تولید نیاز‌های اولیه غذایی مانند گندم، جو و... که بار‌ها به این موضوع اشاره شده است.

بیشتر بخوانید

طهماسبی زاده بیان کرد: در این رابطه و در تحقیقات صورت گرفته از سوی نیرو‌های جهاد کشاورزی نمایان شد که بازهم چند نفر سود جو عامل قطعه بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده و آن‌ها به بهانه اینکه زمین‌ها امکان تبدیل شدن به باغ ویلا به واسطه آمدن امکانات رفاهی مانند آب، برق، گاز، جاده آسفالته و ... به محل وجود دارد، خریداران را وارد بازی دوسر باخت کرده و باعث شده اند عده‌ای تمام سرمایه خود را در محل، خرج ایجاد بنا آن هم بر روی زمین‌های کشاورزی کنند.

او تصریح کرد: بر این اساس تمامی متخلفان مورد شناسایی قرار گرفته و هویت آن‌ها طی مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی منعکس خواهد شد تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد، این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های متولی امر صورت گرفت.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.