معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی بیش از ۹۸ درصد می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  بدخشان معاون اموزش ابتدایی استان با انتشار خبر ترک تحصیل ۲۴۴ دانش اموز ابتدایی استان گفت: دو برنامه انسداد مبادی بیسوادی دوره‌ی ابتدایی شامل شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم ۶ تا ۱۱سال و شناسایی و جذب کودکان بازمانده ۶سال تمام ابتدایی می‌باشد

بدخشان افزود: مطابق بررسی واقدامات معاونت آموزش ابتدایی اداره کل در برنامه اول شناسایی و جذب دانش اموزان لازم التعلیم از آمار هزار و ۱۵۷ نفر دریافتی از وزارت که در اردیبهشت ماه به استان ابلاغ شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار نفر تعیین تکلیف شده بطوری که ۲۷۵ نفر شناسایی و جذب کلاس درس شده ۳۱۹ نفر کودک استثنایی که به اداره استثنایی و بهزیستی جهت جذب معرفی۳نفر بیمار ۴کودک بدسرپرست و ۱۱۱ نفر شناسایی نشده و ۹ نفر ازدواج و ۴۶نفر فقر مالی دارندهمچنین ۱۳۴نفر فوت کردند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: دربخش دوم برنامه انسداد شامل شناسایی و جذب کودکان ۶سال تمام پایه اول که از مهرماه امسال بعد از ثبت نام پایه اول و مقایسه در سامانه سناد مشخص شد از مجموع ۱۹ هزار و ۸۵ نفر دانش آموز پایه اول ۶۴۴ نفر در سامانه نبود.

او گفت: از این تعداد با بررسی و شناسایی خانه به خانه ۱۰۲ نفر جذب ۳۵ نفر کودک استثنایی ۶۴ نفر از استان مهاجرت ۵ نفر بیماری داشته ۴ بدسرپرست ۷ نفر فوت و ۱۱۲ نفر ممانعت والدین و ۳۱۶ نفر شناسایی نشده که در حال بررسی و پیگیری تعیین وضعیت این کودکان از طریق کارگروه استانی و شهرستانی با مسولیت فرمانداران و از طریق دریافت آدرس اولیا یا سایر اقوام کودکان از ثبت احوال استان هستیم که انشالله تا پایان آبانماه این کودکان هم تعیین تکلیف می‌شوند.

بدخشان  عنوان کرد: پوشش تحصیلی دوره‌ی ابتدایی در سال ۹۹_۹۸به عدد ۹۸/۸۶رسیده که نسبت به سال قبل که عدد ۹۸/۵بوده رشد داشته است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.