مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت شش هزار و ششصد گروه جهادی برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه بازدید از یک گارگاه تولید ماسک و البسه بیمارستانی در سمنان با اعلام این خبر گفت: در شرایط بحران کرونا ۲۰۰ هزار نفر از جهادگران بسیجی در قالب این گروه‌ها با انسجام و همبستگی وارد میدان عمل شدند که در بخش‌های مختلف از جمله تولید ماسک، تغسیل و تدفین، کمک به تیم‌های بهداشتی و ضد عفونی معابر و اماکن فعالیت میکنند.

او افزود: در این خصوص و طبق تفاهمنامه جدید بسیج سازندگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح بیماریابی، غربالگری، قرنطینه خانگی و کمک به تیم‌های پزشکی با همکاری جهادگران بسیجی اجرا میشود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرماندهان نواحی شهرستان‌های استان سمنان، ضمن تشریح اهداف، الویت‌ها و ماموریت‌های بسیج گفت: کمک مومنانه، جهش تولید و مقابله با کرونا جزء وظایف اصلی بسیج در حال حاضر است.

او با بیان اینکه کمک‌های مومنانه در دو مرحله انجام و مرحله سوم آن از هفته وحدت شروع شده است گفت: کمک به اشتغال، درمان، آزاد سازی زندانیان غیر عمد از رویکرد‌های مهم در این مرحله از کمک‌های مومنانه است.

سردار زهرایی همچنین از امضا ۱۸ تفاهمنامه با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این تفاهمنامه‌ها، محرومیت زدایی، آبادانی و سازندگی در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها انجام میشود.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد طرح‌های محرومیت زدایی در بخش آبرسانی است گفت: در این زمینه برای اجرای ۴۲۷ طرح، موافقتنامه امضا شده که نسبت به پارسال دوازده برابر افزایش دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.