موزه محلی نازی آباد که طبق قول شهردار منطقه ۱۶ قرار بود در مهر ۹۹ افتتاح شود، هنوز افتتاح نشده است.

 

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند سال اخیر با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید، حمایت از خانه موزه‌ها برای ایجاد پاتوق‌های محلی و افزایش تعلق خاطر شهروندان به زادگاهشان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

در همین راستا شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران با شناسایی ظرفیت‌های تاریخی محله تحت مدیریتشان، تلاش کردند، اماکنی را که اهالی آن محلات با آن خاطره دارند، زنده کنند تا مردم آن محلات با مرور خاطراتشان لحظات خوبی را تجربه کنند.

اما در میان همه مناطق تهران، شهردار منطقه ۱۶ تلاش کرد، به جای تکیه بر ذخایر سخت افزاری مانند خانه بزرگان و مشاهیر، به زنده کردن ذخایر نرم افزاری یا معنوی مانند نام و یاد مشاهیر آن منطقه بپردازد.

علت هم این طور عنوان شده بود که منطقه ۱۶ و به ویژه محله نازی آباد و خزانه در این منطقه از حیث فراوانی نخبگان، هنرمندان و افراد تاثیر گذار در جامعه غنی هستند و بزرگترین سرمایه آن فراوانی نیروی انسانی نخبه است.

البته این سخن صرفا ادعا نبود، چنانچه مشاهیر هنری و ورزشی نظیر اکبر عبدی، پرویز پرستویی، امیر قلعه نوعی، فرشاد پیوس، حمید استیلی و افراد اثر گذار جامعه در حوزه سیاست که در این نوشتار از نام بردن آن‌ها اجتناب می‌کنیم، همگی از این محله برخاسته اند.

بر همین اساس پیمان پورنصر خاکباز شهردار منطقه ۱۶ در تاریخ ۲۴ مرداد ۹۹ در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: اولین «موزه محلی» تهران با رویکرد معرفی مفاخر ملی کشورمان که از منطقه ۱۶ برخاسته اند، در نازی آباد راه اندازی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ اظهار کرد: عملیات عمرانی این پروژه به پایان رسیده و اکنون وارد مرحله نصب تجهیزاتی مانند قفسه‌ها شده ایم و تا دو ماه آینده با قرار دادن هدایایی که از طرف مفاخر منطقه دریافت می‌شود این موزه رسما افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ تصریح کرد: این موزه در چهار حوزه ورزشی، هنری، اجتماعی و سیاسی، مفاخر منطقه ۱۶ را که دارای تاثیر گذاری ملی بوده اند، معرفی می‌کند.

وی افزود: این منطقه تعداد ۴۵۰ ورزشکار ملی دارد که ۴۰ نفر آن‌ها دارای قهرمانی‌های جهانی هستند.

پورنصر خاکباز در خصوص ارزش‌هایی که قرار است در این موزه به نمایش گذاشته شوند گفته بود: مفاخری که در قید حیات هستند، گفته اند به رسم یاد بود یکی از هدایای خاص خود را که در مناصب مختلف اعم از ورزشی یا هنری دریافت کرده اند، تقدیم این موزه خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون نه دو ماه، بلکه سه ماه گذشته است و خبری از افتتاح این موزه نیست. بر همین اساس پیگیر وعده‌ای که شهردار منطقه ۱۶ به مردم داده بود، شدیم.

پس از تماس‌های مکرر با شهردار منطقه و پاسخگو نبودن او با مسئول روابط عمومی منطقه تماس گرفتیم که در ابتدا از ارائه پاسخ روشن خودداری کرد. اما پس از اصرار فراوان ما مبنی بر ضرورت پاسخگویی در مقابل وعده ایی که داده شده بود، گفت: ارائه پاسخ منوط به نامه نگاری از طرف مرکز ارتباطات شهرداری تهران است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار