کمال یدالهی گفت: اتحادیه باغداران فارس با سرمایه‌گذاری و همکاری بخش خصوصی ۲۴ هزار نهال کشت بافت خرمای مجول از کشور امارات متحده عربی وارد فارس کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل اتحادیه باغداران فارس گفت: در فاز دوم طرح اصلاح نخلستان‌های استان فارس و کشور، اتحادیه باغداران فارس با سرمایه‌گذاری و همکاری بخش خصوصی ۲۴ هزار نهال کشت بافت خرمای مجول از کشور امارت متحده عربی وارد و در وارد و در حال سپری کردن دوره قرنطینه در گلخانه می‌باشند و به‌محض اتمام دوره قرنطینه در کشور توزیع خواهد کرد.

کمال یدالهی بیان کرد: تمامی نهال‌های وارداتی کشت بافت دارای گواهی اصالت و تولید به روش اورگانوجنسیس (organogenesis) با تأییدیه موسسه گواهی نهال و بذر بین المللی و ضمانت‌نامه شرکت تولید کننده هستند و پس از گذراندن دوره قرنطینه در گلخانه اتحادیه تعاونی باغداران فارس به نخلستان‌ها انتقال خواهد یافت.

او بیان کرد: بررسی و مطالعات لازم رقم خرمای مجول با در نظرگرفتن شرایط آب و هوایی علاوه بر سازگار بودن با اقلیم مناطق کشت‌شده به علت بازار پسندی، ارزش اقتصادی بالا و همچنین سازگار بودن با اکثر مناطق خرماخیز انتخاب شده است.

او اظهار داشت: اتحادیه باغداران استان فارس از سال ٩٦ طرح احیاء و اصلاح نخلستان‌های استان با جایگزینی ارقام بازارپسند و مورد نیاز بازار‌های صادراتی را در دستور کار خود قرار داده و در اردیبهشت ماه امسال تعداد ٧٤٧٠ اصله نهال کشت بافت خرمای مجول را در استان فارس بین باغداران توزیع کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.