رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: از ابتدای آبان ماه ۱۲ تن کالای قاچاق در تایباد حین خروج از کشور در گمرک مرزی دوغارون کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کریمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: این میزان کالای قاچاق شامل انواع مواد شوینده، روغن خوراکی، مغز گردو، زیره سیاه، برنج و آرد است که کارشناسان، ارزش ریالی این میزان کالای کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

او افزود: در این ارتباط چند متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شده اند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد از کشف ۲۵ تن سویا در یکی از انبار‌های تایباد خبر داد و ادامه داد: ارزش ریالی این میزان سویای کشف شده از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

کریمی بیان کرد: در این ماه دو تن روغن نباتی قاچاق حین خروج از کشور در معبر زمینی دوغارون به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از تعدادی متخلف ایرانی و افغانستانی کشف شد.

او به تخلفات واحد‌های صنفی تایباد از ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در سطح تایباد مهر و موم شده و ۱۰۰ واحد صنفی هم تذکر کتبی دریافت کرده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد واحد‌های صنفی تایباد ، دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند و با مصوب شدن تعطیلی مشاغل به جز مشاغل گروه شغلی یک، ۸۰ درصد این صنوف، تعطیلی ساعت ۱۸ به بعد را رعایت می‌کنند.

کریمی به اجرای ۳۰ گشت مشترک نظارتی از ابتدای سال تاکنون در سطح تایباد اشاره کرد و اظهار کرد: در یک ماهه گذشته ۵۰ تن انواع روغن نباتی و مایع با هدف برقراری تعادل در قیمت این کالا و تامین اقلام مورد نیاز مردم در سطح بازار تایباد توزیع شده است.

منبع: ایرنا
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.