معاون ریاست جمهوری افغانستان از ادارات دولتی خواست که همه اطلاعات شان را در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از ادارات دولتی خواست که به حالت محرمانه بودن اسناد پایان داده و همه اطلاعات شان را در اختیار مردم قرار دهند.

دانش در نشست ملی مشارکت و دولت داری باز در ارگ ریاست جمهوری افزود: دولت افغانستان در راستای اجرای اهداف دولت داری باز و فراهم سازی زمینه آن، گام های زیادی برداشته است.

وی گفت که مسئولان اداره‌های دولتی باید برای تطبیق اهداف دولت داری باز، قانون دسترسی به اطلاعات را به صورت دقیق و جدی تطبیق کنند. به گفته وی بدون تطبیق این قانون، نه شفافیت به وجود می‌آید، نه پاسخگویی و نه هم زمینه مشارکت عامه تامین می‌گردد.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان دولت داری باز را در راستای تحکیم مشروعیت دولت‌ها و پاسخگویی مداوم به شهروندان یک ضرورت خواند و گفت که حکومت افغانستان از نگاه قانونی، حقوقی و ساختاری آماده اجرای اهداف و ارزش‌های دولت داری باز است، اما در مرحله اجرایی کردن تعهدات و اهداف، باید بیشتر تلاش کند.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در عین حال گفت که افغانستان با نهادینه شدن دولت داری باز فاصله زیادی دارد و باید تلاش بیشتری کند.

دانش، اهداف دولت داری باز را شفافیت، حساب‌دهی، مشارکت عامه و استفاده از فناوری عنوان کرد. به گفته وی، همه اداره‌های دولتی باید فراتر از برنامه ملی بیندیشند و مسئولانه در این راستا برخورد کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار