کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار و وزش باد شدید امروز مناطق دریایی استان هرمزگان به ویژه تنگه هرمز مواج و طوفانی است.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: از دیشب با نفوذ زبانه‌های سامانه پرفشار، وزش باد شدید شمال شرقی (باد نعشی) مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین مناطق دریایی از جمله تنگه هرمز را فرا گرفته است.

سی سی پور افزود: امروز دریا به ویژه در محدوده تنگه هرمز به شدت مواج و طوفانی است و طی ساعات آینده سرعت وزش باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد.

او گفت:توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی به ویژه در محدوده تنگه هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان اتخاذ شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: وزش باد شدید شمال شرقی در مناطق خشکی استان به ویژه نواحی شرقی و مرکزی (بندرعباس، قشم، رودان، جاسک و میناب) سبب گرد وخاک و کاهش دید افقی شده است.

سی سی پور گفت: طی ساعات بعد از ظهر امروز به تدریج از میزان سرعت وزش باد و تلاطم دریا کاسته می‌شود.

او افزود:امروز در مناطق جنوبی تنگه هرمز و مناطق جنوبی جزایر خلیج فارس نیز افزایش ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:فردا صبح در استان کاهش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.