رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آزادی اسرای فلسطینی را اولویت این جنبش دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در تماس تلفنی با سامر یحیی محمد درویش (۴۵ ساله) که پس از گذراندن ۱۹ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی‏، پنجشنبه گذشته آزاد شد، تاکید کرد مسئله اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل همچنان در صدر اولویت‌های حماس قرار دارد.

بر این اساس، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این تماس تلفنی، آزادی سامر یحیی محمد درویش را به وی و خانواده اش تبریک گفت. محمد درویش از ساکنان حومه شهر نابلس در شمال کرانه باختری رود اردن است. اسماعیل هنیه وعده داد درد و رنج‌های اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پایان یابد و همه اسرا آزاد شوند.

محمد درویش ساکن شهرک سبسطیه از توابع شهر نابلس در نوامبر سال ۲۰۰۱ به اتهام مشارکت در عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی بازداشت و به تحمل ۱۹ سال زندان محکوم شده بود. بنا بر اعلام نهاد‌های مسئول در امور اسرای فلسطینی‏‏، هم اکنون حدود ۴۵۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ زن و ۱۷۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت هستند. تعداد ۳۷۰ فلسطینی هم در زندان‌های این رژیم در بازداشت اداری (بازداشت بدون تفهیم اتهام و صدور حکم) هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار