مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۷ کتابخانه عمومی در ایام هفته کتاب در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب، همزمان با رونمایی از دوطرح شهروند کتابخوان و صدای کتاب با همکاری اپلیکیشن شهر من سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد برگزار شد، گفت: مردم مشهد از ساختمان نیمه کاره کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان یک بحران یاد می‌کردند که به لطف خداو یاری و همت مسئولان بویژه استاندار و شهردار و شورای اسلامی مشهد این کتابخانه به صورتی مدرن وزیبا به بهره برداری رسید.

او از کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی و فرهنگسرا‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: کارکرد کتابخانه‌ها کاملا با گذشته فرق کرده است و در حال حاضر کتابداران کتابخانه‌های عمومی به عنوان افسران جبهه دانایی جوابگوی نیاز‌های متنوع در جامعه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از موفقیت استان در جشنواره کتابخوانی رضوی در سه سال گذشته یاد کرد وادامه داد: بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سال‌های بعد از انقلاب با عنوان جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال بیش از یک میلیون نفر در سطح کشور برگزار می‌شود که در سه سال گذشته همواره استان خراسان رضوی در این جشنواره رتبه برتر را کسب کرده است.

 سبزیان از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به عنوان یک فعالیت جهادی منسجم و مستمر یاد کرد که با ابتکارات و خلاقیت و ایده‌های بکر و منحصر به فرد ارتباط با اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان به کتاب را حفظ کردند و در حال حاضر با قاطعیت می‌توان گفت که مردم استان خراسان رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا کتابخوان‌تر شده اند.
بیشتربخوانید


او از همراهی و همکاری رسانه‌های استان در پیگیری و انعکاس اخبار حوزه کتابخانه‌های عمومی تشکر و تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مستند اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همکاری و همراهی رسانه‌های استان با کتابخانه‌های عمومی وانعکاس اخبار کتابخانه‌ای در رسانه‌های استان نیز در سطح کشور بی نظیر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از افتتاح هفت کتابخانه عمومی در تربت حیدریه، خلیل آباد، بردسکن، نیشابور، مشهد و چناران در هفته کتاب به عنوان یکی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب یاد کرد.

سبزیان در ادامه از همکاری و همراهی خیران و نیک اندیشان استان در اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای در استان تقدیر و اظهار کرد: با همکاری مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان و شهرداری مشهد ایجاد ۸ کتابخانه سیار جهت فعالیت در حاشیه شهر مشهد در حال پیگیری است.

محمد عین القضات معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز با اشاره به امضای تفاهم نامه این مجموعه با اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از فعالتی‌های فرهنگی انجام شده در سطح کتابخانه‌های عمومی در مشهد مقدس تقدیر کرد.

او افزود: طرح‌های شهروند کتابخوان و صدای کتاب و همکاری اپلیکیشن شهر من شهردای مشهد با اداره کل کتابخانه‌های عمومی به عنوان شروعی برای اجرای اقدامات فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار در مشهد خواهد بود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.