فرماندار سنقروکلیایی از اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در این شهرستان خبر داد و گفت : این طرح با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تامین و تقویت منابع و معرفی کتابخانه‌های عمومی به مردم اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقروکلیایی گفت : در طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» مردم شهرستان سنقروکلیایی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

او گفت : با فرهنگ سازی اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات امکان دسترسی کتاب جوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی را نیز افزایش داد.

مرتضوی افزود: کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و باارزش و چراغ هدایت انسان برای یافتن مسیر راستین و اصیل انسانی و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

او لازمه پیشرفت در هر تمدنی را رشد فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی جوامع دارد و بدون رشد فرهنگ کتاب‌خوانی نمی‌توان به پیشرفت هیچ تمدنی دل‌خوش کرد.

فرماندار سنقروکلیایی بر آگاهی رسانی به جامعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این راستا توسط کتابداران تاکید کرد و گفت: پیشرفت، نوآوری و در نوردیدن مرز‌های دانش و آگاهی در سایه زحمات و خدمات و مشارکت کتابداران و نقش متخصصین کتابداری مهم و حایز اهمیت است. با این وجود امروزه کووید ۱۹ مانع پویایی خدمات کتابخانه‌های عمومی نشده و کتابداران از طریق فضای مجازی به آگاهی رسانی به جامعه هدف خود مشغولند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.