وزیر صمت گفت: ۴۹۰ هزار تن کالای اساسی در لنگرگا‌های بندر امام خمینی (ره) در حال تخلیه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندرامام خمینی (ره) موجود بوده و ۴۹۰ هزار تن در لنگرگاه در حال تخلیه است و ۱۷۰ هزار تن کالا از این بندر ترخیص شده بود.

او افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور در ۳ هفته قبل مبنی بر ترخیص فوری کالا‌های موجود در بنادر کشور، امروز از انبار‌های منطقه ویژه بندرامام (ره) بازدید داشتم و کالا‌های موجود در بنادر زیاد است و باید هر چه سریعتر کار ترخیص آن‌ها انجام می‌شد.

رزم حسینی بیان داشت: با توجه به موجودی خوب بنادر و وضعیت ذخایر راهبردی کالا که در انبار‌ها داریم، از لحاظ کالای اساسی مشکلی نداریم، ولی باید عملیات ترخیص کالا را سرعت می‌دادیم تا کالا‌ها زودتر دست مردم و واحد‌های تولیدی برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حدود چهار میلیون تن کالا‌های کارخانجاتی در بنادر موجود است که اگر ترخیص شوند چرخه تولید بیشتر می‌چرخد و تولید کشور رونق بهتری می‌گیرد. به طور قطع برای کاهش قیمت در بازار باید فراوانی کالا داشته و عرضه را زیاد کنیم.

این مقام مسئول گفت: دولت برای تامین نهاده‌های کشاورزی نزدیک به ۶ میلیارد دلار در سال اعتبار تخصیص داده که تاکنون انواع این نهاده‌ها با اعتبار نزدیک به ۵ میلیارد دلار وارد کشور شده و به تدریج در حال ورود به شبکه توزیع است.

او ادامه داد: کار ما به عنوان وزارت صمت تحویل کالا از بنادر به جهاد کشاورزی است و توزیع و تامین مرغ و تخم مرغ از سوی جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.