طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق از سال ۹۷ به اجرا درآمده است اما در عمل هنوز شاهد عرضه برندهای قاچاق در بازار هستیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره طرح نیمه کاره سال ۹۷ در خصوص برخورد با پوشاک قاچاق تصریح کرد: دو سال پیش طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق با مشارکت بخش خصوصی شروع شد و از کسانیکه  فروش برند‌های خارجی داشتند، دعوت شد تا در این طرح شرکت کنند. دعوت از آن‌ها فاز اول اجرای طرح  بود.

او افزود: اما این طرح پیگیری نشده به مراحل مقدماتی برگشته است، اکنون شاهد آن هستیم که  فروشندگان برخی برندها  در مراکز فروش و تجاری حتی مجوز هم ندارد.

شهریاری تصریح کرد: با انسجام بی نظیری که در ارکان دولت وجود داشت با بسیاری از برند‌های قاچاق برخورد کردیم.


بیشتر بخوانید

کرونا بازار فروشندگان لباس گرم را هم کساد کرد/ گسترش فروش آنلاین انواع بافت


شناسه دار کردن کالاها راهکار مقابله با قاچاق

در ادامه دهقانی نیا مدیرکل نظارت بر سامانه‌ها و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفت: تا وقتی پوشاک تولید داخل، شناسه دار نشود مبارزه با قاچاق این کالا بی نتیجه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین برای اجرای دقیق طرح و مقابله با فروش کالای قاجاق باید همه حلقه‌ها با هماهنگی با هم به وظایف خود عمل کنند.

او افزود: اگر اجناس داخلی شناسه دار نشوند مقابله با قاچاق راه به جایی نمی‌برد. باید زنجیره مبارزه با قاچاق شفاف شود.

دهقانی نیا گفت: در اجرای طرح شناسه دار کردنِ تولید کالا‌های داخلی برای مبارزه با قاچاق که از سال ۹۷ در تهران و اغلب شهر‌های بزرگ شروع شد، تولید کنندگان نساجی و پوشاک از ترس پرداخت مالیات، از شفاف سازی میزان تولیدات خود  خودداری کردند.

در ادامه قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از کاهش عرضه پوشاک قاچاق در بازار به دلیل اجرای محدودیت‌ها گفت و افزود: یکی از بزرگترین معضلات ما در بازرسی، شناسایی کالای قاچاق است.

بهنود افزود: از چند ماه گذشته تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی لباس صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار