فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری دو نفر که به بهانه سوددهی طلا و سکه ۴۰۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه یک خانم به همراه کارمند اخراجی بانک با جلب اعتماد به بهانه خرید سکه و طلا و کسب سود‌های مناسب از آن‌ها کلاهبرداری کرده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی محل اختفای کارمند اخراجی بانک شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

 جاویدان افزود: این زن کلاهبردار با همراه نمودن کارمند اخراجی بانک، پس از جلب اعتماد شهروندان و سوء استفاده از عنوان کارمند بانک اقدام به دریافت وجه از آن‌ها به منظور خرید طلا، سکه و ارز می‌کردند و پس از مدتی متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: تحقیقات تکمیلی پلیس نشان داد زن کلاهبردار در زندان به جرم دیگری به سر می‌برد که پس از هماهنگی با مقام قضائی برای مشخص شدن ابعاد دیگر کلاهبرداری به پلیس آگاهی منتقل شد.

او افزود: این فرد نیز در بازجویی‌ها عنوان کرد از دو سال پیش اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان که توسط همسایه‌ها و آشنایان به او معرفی می‌شد، کرده و تا ابتدای امسال نیز سود‌های حاصله را به آن‌ها پرداخت کرده، اما پس از آن و در پی التهاب ایجاد شده در بازار سکه و ارز شرایط تغییر و دیگر قادر به پرداخت سود به شاکیان نبوده است.

 جاویدان افزود: کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده سراغ صاحبان دو صرافی رفته که متهمان از آن‌ها اقدام به تهیه سکه کرده بودند و آن‌ها عنوان کردند در این مدت ۴۵۸ عدد سکه بهار آزادی و سه کیلو و ۱۰۰ گرم طلا به متهمه به صورت نقد و اقساط فروخته و اطلاعی از کلاهبرداری وی نداشته اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته میزان کلاهبرداری متهمان پرونده به ۴۰۰ میلیارد ریال می‌رسد و تاکنون نیز ۱۱۷ نفر از آن‌ها اعلام شکایت کرده اند.

او از معرفی کلاهبرداران دستگیر شده به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با اخلالگران نظام اقتصادی برخورد و اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهد .

انهدام باند موبایل قاپی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از انهدام باند موبایل قاپی و کشف ۵ فقره سرقت از اعضای آن خبر داد.

علیرضا دلیری افزود: مأموران کلانتری ۲۱ نیایش حین گشت زنی به سه سارق برخورد کردند که قصد سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را داشتند.

او ادامه داد: مأموران با دیدن این صحنه به سرعت وارد عمل شده و ضمن دستگیری سارقان، گوشی تلفن همراه سرقتی را نیز به صاحبش تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: اعضای این باند به پنج فقره سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف و سپس برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۶۳ فقره سرقت طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۴ سارق نیز دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند .

دستگیری عامل قدرت نمایی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب از دستگیری شخصی خبر داد که با سلاح اقدام به قدرت نمایی در فضای مجازی می‌کرد.

محمدرضا یاری افزود: در پی رصد فضای مجازی، ماموران موفق به شناسایی کانالی شدند که توسط جوان ۲۷ ساله‌ای مدیریت می‌شد.

او افزود: این شخص در کانال خود اقدام به قدرت نمایی با اسلحه می‌کرد و از این رو دستگیری وی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

یاری ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی محل سکونت این فرد در روستای امیرآباد اسلام آبادغرب را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

رمانده انتظامی اسلام آبادغرب با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری از معرفی وی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.