به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قانونی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس، بیان کرد: تحقق برنامه تعالی مدیریت مدرسه از برنامه های کاری معاونت متوسطه آموزش و پرورش استان است.
او، در کارگاه غیر حضوری آموزشی توجیهی برنامه تعالی مدیریت ویژه معاونان آموزشی، مسئولان آموزش و مدیران دبیرستان های دوره اول و دوم و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان فارس با اشاره به شرایط به وجود آمده و شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: همه گیری بیماری کرونا بر تمامی مناسبات فردی و اجتماعی از جمله آموزش و پرورش تاثیر بسزایی داشته و فعالیت های آموزشی را در جهان با چالش های جدی و نوینی مواجه کرده که ما را به سمت افق های جدیدی در حیطه آموزش و پرورش سوق داده است.
قانونی، ادامه داد: تغییر شیوه های تدریس به منظور اثر بخشی آموزش ها از دغدغه های معلمان و مدیران بوده است که باید بپذیرفت در شرایط عادی نمی توان با برگزاری ساعت ها کلاس آموزشی معلمان را با شیوه های نوین تدریس و مهارت های آموزش غیر حضوری آشنا کرد اما کرونا و اجبار به تدریس مجازی با تلاش دبیران در کوتاه مدت این مشکل را رفع می کند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس، افزود: ابزارهای مدیریتی بخش مهمی از زندگی رهبران سازمانی به خصوص سازمان های آموزشی محسوب می شود که استفاده نکردن از الگوهای مدیریتی باعث تضعیف نظام آموزشی می شود و با توجه به چالش هایی که سازمان ها را تهدید می کند نیازمند الگوی های مدیریتی مناسب هستیم.
او، اضافه کرد: زمینه مدل تعالی در آموزش و پرورش کاربردی ترین مدل است که بر سنجش، قضاوت، ارزشیابی و توانمندی تکیه دارد.
قانونی، گفت: اصل نتیجه گرایی، اصل مشتری مداری، اصل رهبری و ثبات، اصل مدیریت بر مبنای سیستمها و فرایندها از جمله اصولی هستند که تعالی مدیریت بر پایه این ۸ اصول برنامه ریزی شده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، مشارکت کارکنان، یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر، توسعه شراکتها و مسئولیت اجتماعی را از دیگر اصول برنامه تعالی مدیریت برشمرد.
او، بیان کرد: تمامی این اصول بر این نکات تاکید دارند و به گونه ای برنامه ریزی شده اند تا ذی نفعانی که در مورد ما قضاوت میکنند بهترین قضاوتها را از ما داشته باشند.
قانونی، تصریح کرد: در این الگو رهبری یعنی تعیین اهداف، ایجاد انگیزه و الهام بخشی در امور که سرآمدی در الگوی مرهون مشارکت تمامی کارکنان بوده و الگوی ما ۵۰ درصد در توانمند سازیها و نتایج است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در خصوص مدیریت بر مبنای سیستمها و فرایندها، ادامه داد: این امر یکی از اصولیترین موردهایی بوده که ۵۰۰ امتیاز را به خود اختصاص داده و در حوزه اجتماعی مانند فعالیتهای هنرستانها نیز توجه شده است.
انتهای پیام/ت