مدیر کل امنیت عمومی لبنان از سفر دو روزه خود به سوریه برای میانجی گری به منظور آزادی شهروند آمریکایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه الجدید لبنان، «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی لبنان امروز شنبه و پس از بازگشت از سفر اخیرش از واشنگتن اعلام کرد که وی سفرسی دوروزه به سوریه داشته تا برای آزادی «اوستن تایس» شهروند آمریکایی که احتمال می‌رود در سوریه در بازداشت به سر می‌برد، میانجی گری کند.

عباس ابراهیم همچنین به شبکه الجدید گفت: در خصوص طرح دوباره موضوع بازگشت آوارگان باید گفت مقامات لبنان روندی را که در سال ۲۰۱۷ وضع کردند، تا پیدا شدن راهکاری دیگر، ادامه خواهند داد.

او همچنین اعلام کرد کرونا روند کار در خصوص بازگشت آوارگان را مختل کرده است و مسأله مهم آن است که طرحی عملی در وقع وجود دارد و امنیت عمومی لبنان نیز نقشی در این خصوص به عده خواهد داشت.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحریم‌ها علیه کشورش گفت: مسأله تحریم هاب اعمالی را در روزنامه‌های امریکایی مطالعه کردم و به همین خاطر از مطلبی که در روزنامه الاخبار منتشر شده بود، شگفت زده نشدم. آن‌ها ممکن است در واشنگتن از نقش من در منطقه ناراحت باشند و این مقالات به عنوان تهدید تلقی شود، اما این مقالات من را از نقشم در آنچه به نفع لبنان است باز نخواهد داشت.

مدیر کل امنیت عمومی لبنان در ادامه اعلام کرد که به وظیفه خود ادامه می‌دهد و دغدغه سیاست ندارد؛ بلکه منافع لبنان را در درجه اول می‌بیند.
گفتنی است پیشتر شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی را منتشر کرده بودند که نشان می‌داد عباس ابراهیم، مدیر کل امنیت عمومی لبنان در سفر اخیرش به واشنگتن، روند آزادی «اوستن تایس» شهروند و روزنامه نگار آمریکایی در سوریه را بررسی کرده است.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نیز ماه نوامبر در مطلبی نوشته بود یک مسوول در کاخ سفید محرمانه به دمشق سفر کرده و با دولت این کشور دیدار کرده است.

این روزنامه با استناد به اعضایی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دیگر منابع آگاه از روند مذاکرات نوشت: کاش باتیل، دستیار معاون ترامپ که از مسوولان درجه اول کاخ سفید در حوزه مبارزه با تروریسم است، اوایل ماه نوامبر برای دیدار محرمانه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و آزادی دو شهروند آمریکایی که گمان می‌رود در نزد دولت دمشق بازداشت هستند، به این کشور سفر کرده است. اوستن تایس، روزنامه نگار مستقل و افسر سابق مارینز آمریکا در سال ۲۰۱۲ در سوریه ناپدید شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار