مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده قلعه اولتان پارس آباد کاوش و مقدمات ثبت پایگاه ملی آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: شهرستان پارس‌آباد به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای جذب گردشگر است که برای دستیابی به توفیقات بیشتر در این حوزه تلاش و جدیت بر حل مشکلات پیش رو در این زمینه است.

او از پیگیری برای تبدیل نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان به اداره در راستای تسریع و تسهیل در انجام امور خبر داد و افزود: در راستای رفاه حال گردشگران مجتمع رفاهی و نمازخانه در سربند با اعتبار هشت میلیارد ریال در حال احداث است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اقدامات در دریاچه مغان گفت: برای رونق گردشگری شهرستان مجموعه گردشگری دریاچه مغان طراحی و در حال واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و احداث مجتمع رفاهی و نمازخانه نیز در دریاچه مغان با اعتبار ۹ میلیارد ریال در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

فلاحی در مورد اقدامات در بخش میراث‌فرهنگی این شهرستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده نخستین موزه پارس‌آباد راه‌اندازی شده و در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه قلعه اولتان کاوش و مقدمات ثبت پایگاه ملی آن آغاز شده است، ادامه داد: در حال حاضر پنج اثر ناملموس به نام پارس‌آباد در حال ثبت ملی است که این اقدام زمینه برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های شهرستان در این حوزه را فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از طی مراحل نهایی بررسی پرونده ثبت اصلاندوز به‌عنوان شهر ملی ورنی خبر داد و افزود: پنج پروژه شاخص سرمایه‌گذاری در پارس‌آباد آغاز شده و امیدواریم در سال آتی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.