رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: سه محکوم به اعدام با تلاش اعضای شوای حل اختلاف فنوج و نیکشهر از مجازات قطعی قصاص نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام حمیدرضا بندانی رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت : تداوم این گونه اختلافات می‌تواند منجر به انتقام‌جویی‌های شخصی متعدد شود و بار ناامنی فراوانی برای جامعه به دنبال داشته باشد.

او افزود: با یاری خداوند و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این اختلافات دیرینه به سازش ختم شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: در اولین پرونده سازش‌یافته از سوی اعضای شورای حل اختلاف فنوج در نیکشهر، خانمی در سال ۹۱ با اقدام یک نفر به قتل رسیده بود که پس از طی مراحل قانونی تحقیقات و صدور رای به قصاص نفس و تایید دیوان عالی کشور با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و وساطت بزرگان و ریش سفیدان، اولیای دم از مجازات قصاص گذشت کردند.

او افزود: دومین پرونده مربوط به قتل۲ نفر بود که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و برگزاری نشست‌های متعدد در این زمینه در نهایت اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کرده و متهم با قید وثیقه آزاد شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سومین پرونده سازش یافته نیز یک نفر به قتل رسیده بود که این پرونده پس از طی مراحل قانونی منجر به صدور رای می‌شود و برای اخذ رضایت به شورای حل اختلاف ارجاع که در نهایت اولیای دم از مجازات حتمی قصاص گذشت کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار