فرماندار نهبندان گفت: کشاورزان نهبندانی آمادگی مقابله با هجوم ملخ‌ ها را دارند و در حال حاضرحجم آفت زدگی مزارع و باغات زیاد نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی فرماندار نهبندان گفت: یکی از مشکلات کشاورزان شهرستان نهبندان موضوع هجوم ملخ‌ ها به مزارع و باغات است.

او با بیان اینکه در سال زراعی جاری آمادگی کامل برای مقابله با این آفت در شهرستان وجود دارد، بیان‌ کرد: البته در حال حاضر و در شرایط فعلی حجم آفت زدگی مزارع و باغات شهرستان نهبندان زیاد نیست.

بیکی ادامه‌ داد: در صورت اینکه این ملخ‌ ها به شکل هجومی و تهاجمی در مزارع و باغات شهرستان دیده شوند، علاوه بر امکانات شهرستان از ظرفیت‌ های استانی نیز برای رفع این آفت استفاده خواهیم کرد تا زمینه رفع دغدغه‌ ها و نگرانی کشاورزان فراهم شود.


بیشتر بخوانید


فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه بالاخره کشاورزان برای مقابله با این آفت نیازمند امکانات و ابزار لازم هستند، بیان کرد: هر ساله با همکاری جهاد کشاورزی و مدیریت بحران اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

فرماندار نهبندان اظهار کرد: اعتبارات پارسال در بخش‌ هایی، چون خرید سم، سم‌ پاش و سایر ابزار لازم هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌ های بسیار خوب شهرستان نهبندان برای مقابله با آفت ملخ ظرفیت‌های مردمی است، اظهار کرد: کشاورزان این منطقه در یک همدلی و همکاری ابزار و امکانات شخصی، مانند تراکتوررا برای مقابله با این آفت در اختیار یکدیگر قرار می‌ دهند.

بیکی با تأکید بر اینکه پایش مستمر برای مقابله با هجوم این آفت از سوی نهاد‌های متولی امر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مقابله با این مهم همواره پشتیبان کشاورزان نهبندان خواهیم بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.