گزارش دنیای شاد کودکان روایتی از درختی در شهرستان کیار است که دانش آموزان روستا‌های پایین دست برای درس خواندن باید زیر آن جمع شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برای  دانش آموزان شهرستان کیار تمام دنیای شاد زیر  درختی  در بالای روستای «دره بید» است که تنها نقطه اتصال دهستان مشایخ با دنیای مجازی است و دانش آموزان روستا‌هایی مانند دره بید و سررُک با طی مسافت‌های ۱۰ تا ۲۰ کیلومتری خود را به این درخت می‌رسانند تا بتوانند درس بخوانند.


بیشتر بخوانید


دانش آموزان می‌گویند: نام این درخت را درخت «شاد» گذاشته ایم و باید برای دسترسی به اپلیکیشن شاد و استفاده از محتوا‌های درسی خود را به زیر این تک درخت برسانیم.

آنان می‌گویند: خیلی وقت‌ها به خاطر هنگ بودن شاد ناچاریم چند بار هم در روز طی مسیر کنیم تا به زیر این درخت برسیم.

مرتضی یوسفی دهیار روستا گفت: عرض کم جاده و دره‌ای که در کنار این درخت قرار دارد از جمله خطراتی است که جان دانش آموزان را تهدید می‌کند.

او افزود: بار‌ها برای وضعیت اینترنت دهستان مشایخ، مکاتبه و پیگیری از طریق استان انجام داده ایم و گفتند با تهران مکاتبه شده است، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: در ارتباط با ارائه اینترنت پرسرعت به روستا‌های دهستان مشایخ با توجه به اینکه این ارتباط در حال حاضر به صورت رادیویی است و دو کار مهم برای این منطقه انجام گرفته است یکی انتقال فیبر نوری برای سایت‌های در مسیر که لازم است ارتقا پیدا کند و پهنای باند از مسیر فیبر تامین شود و دیگر اینکه به اپراتور همراه اول، ابلاغ شده است که شش سایتی که در مسیر روستا‌های مشایخ قرار دارند ارتقا یابند که در صورت تامین تجهیزات این سایت‌ها ارتقا پیدا می‌کنند و اهالی می‌توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

این درخت حالا هم سایه کلاس درس را دارد و هم دکل نمادین برای روستا‌های این منطقه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابمان
۰۹:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری که جوابیه صادر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
اگر یک فیلم خارجی بود هزار تا نظر و تحلیل کرده بودند.
آخرین اخبار