استاندار اردبیل گفت: بانک‌ها هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات برای طرح‌های سرمایه گذاری دارای توجیه اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعت ندارند.

بانک‌ها محدودیتی در پرداخت تسهیلات طرح‌های توجیه دار کشاورزی و صنعت ندارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه‌ای به منظور بررسی فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش به طرح‌ها و واحد‌های اقتصادی بر همکاری بیشتر بانک‌های عامل در تامین سرمایه ثابت و درگردش طرح‌ها و واحد‌های تولیدی و اقتصادی تاکید کرد.

او بیان کرد: لازم است دستگاه‌های صادرکننده مجوز فعالیت اقتصادی باید تسهیلات مورد نیاز طرح‌ها و واحد‌های تولیدی و اقتصادی را اولویت بندی و از توجیه دار بودن آن‌ها قبل از معرفی به بانک‌های عامل اطمینان پیدا کنند و طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی را از اولویت خارج کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات از محل منابع بند الف ماده ۵۲ در بانک کشاورزی برای صنایع تبدیلی وجود ندارد، خواستار تعامل بسیار خوب دستگاه‌های مربوطه با بانک عامل برای جذب حداکثری این منابع شدند.

بهنام جو اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان تسهیلات پرداختی برخی بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی برای تامین سرمایه در گردش و ثابت طرح‌ها و واحد‌های این بخش شناور بوده، لازم است دستگاه‌ها و سرمایه گذاران برای استفاده از این تسهیلات پیگیر باشند.

او استفاده از مشاوران برای مطالعه توجیه دار بودن طرح‌ها خصوصا طرح‌های بزرگ را یادآور شد و افزود: استفاده از این مشاوران در حوزه‌های مختلف و از جمله برای طرح‌های بزرگ کشاورزی ضروری بوده و موجب تسریع در روند معرفی به بانک می‌شود.

استاندار اردبیل همکاری دستگاه‌های مرتبط با طرح‌ها و واحد‌های سرمایه گذاری و بانک‌ها را مورد تاکید قرار داد و این مهم را در تسریع روند پیگیری و پرداخت تسهیلات تاثیر گذار دانست.

به گفته مسوولان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ۶۹ طرح از این حوزه برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به میزان یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان به هشت بانک ملی، سپه، صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون، رفاه کارگران و ملت معرفی شده اند.

همچنین بر اساس اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان، میزان طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها به غیر از بخش گلخانه ها، ۱۲۰ میلیارد تومان تامین سرمایه ثابت برای ۸۶ طرح و ۱۲۵ میلیارد تومان تامین سرمایه در گردش برای ۹۴ واحد است.

در این جلسه مدیران بانک‌های استان نیز خواستار رفع نواقص و تکمیل پرونده‌های متقاضیان تسهیلات توسط دستگاه‌ها و سرمایه گذاران شده و نسبت به تسریع در روند بررسی و پرداخت تسهیلات قول مساعد دادند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.