رئیس بنیاد البرزشناسی شباهت‌های عجیب و جالب بین مردم روستای ایستا و آمیش‌های مسیحی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایستا، روستایی در طالقان است که ساکنان آن اجازه ورود هیچ زنی را به این روستا نمی دهند، مردم این روستا به هیچ عنوان از تکنولوژی استفاده نمی کنند و فاقد امکاناتی مانند تلویزیون، بخاری، روشنایی و... هستند.

مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرز شناسی در گفت و گو با خبرنگارما با اشاره به کتاب مستطاب به قلم حسین عسکری که پیرامون ایستایی‌ها است، گفت: بین آمیش ها (منونیتهای) آمریکا و ایستاییان طالقان تشابهات و اشتراکاتی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او افزود: بین اعتقادات، آداب، اجتناب از تجمل، اجتناب شدید از دریافت حقوق دولتی و عدم دریافت هرگونه اعانه حکومتی، عدم استفاده از دستاوردهای فنی و تکنولوژیک، امرار معاش از طریق کشاورزی و دامداری و خصوصا پرورش اسب و... این دو ایستاییان و آمیش ها تشابهاتی وجود دارد.

رجبی گفت: اجتناب از کینه ورزی و تاکید بر امر بخشش و بخشایش، عدم ضرورت برخورداری از عبادتگاه از دیگر وجوه تشابه این دو گروه است.

او افزود: مدتی که در نیویورک بودم با رهبر آمیش ها دیدار کردم و این وجوهات را دریافتم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۴۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سلام روستایی به نام ایستا وجود ندارد این افراد عده ای(چند خانواده ) از اهالی تبریز هستند که حدود سی سال پیش به طالقان آمده اند و زندگی می کنند و جز شهروندان طالقان نیستند .