نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در مینک‌های موجود در دو مزرعه خز در شمال یونان یافت شد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در مینک‌ها (نام دو گونه از خانواده راسوها)، گونه‌ای از جهش ویروس کرونا یافت شده است که توسط انسان جهش پیدا نکرده است.

براساس این گزارش؛ تاکنون مشخص شد که حداقل یک پرورش دهنده مینک به یقین به این ویروس آلوده شده و آزمایش از سایر کارگران مزرعه نیز در حال انجام است؛ حدود ۲۵۰۰ حیوان در این مزرعه آلوده هستند. تعداد حیوانات آلوده در مزرعه دیگر که این بیماری در آن پیدا شده، گزارش نشده است.

در استان‌های کوزانی و کاستوریا، که این مزارع در آن واقع شده‌اند، تولید پوست راسو نقش مهمی دارد. هزاران راسو در مزارع خز این کشور وجود دارند و صادرات خز آن‌ها سالانه حدود ۶۰-۷۰ میلیون یورو سود برای این کشور به ارمغان می‌آورد.

پیش از این ویروس کووید ۱۹، در مزرعه‌های پرورش مینک در ۶ کشور دنیا شیوع پیدا کرده و جهش‌های آن باعث معدوم شدن حدود ۱۷ میلیون مینک پرورشی در دانمارک شده بود.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت نیز حساسیت راسو‌ها به ویروس کرونا را تأیید کرده بود که این موضوع باعث خطرناک شدن این موجودات برای انسان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پور ماسپی. آبدانان
۲۱:۰۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
یه هفته دیگه ایرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
لطفاً تحقیق و گزارشی درباره اینکه ژن این ویروس برای ایرانی ها دستکاره شده یا نه، تهیه کنید. باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
میگن هرکی این ویروسو بگیره حتما میمیره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
الان دیگه وقت تماشا کردن نیست که ببینیم مثلاً آقای یونان!! میخواد با این قضیه چکار کنه ( مثل حکایت چین!) جهان باید فکر وتدبیر وعمل وهمکاری وهزینه و.... بزاره برای مهار این نوع ازویروس درخونه اول خودش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
یا خداااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دوروز دیگه ایرانه
آخرین اخبار