غفاری گفت: حدود ۶۰ درصد سهمیه روغن مایع اختصاصی به تعاونی‌های روستایی در کردستان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یدالله غفاری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی کردستان گفت: ۳۰ تن روغن مایع در قالب سهمیه اوایل هفته جاری در اختیار اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان قرار گرفت تا در بین تعاونی‌های روستایی توزیع شود.

او با اعلام اینکه تاکنون حدود ۶۰ درصد میزان سهمیه روغن اختصاص داده شده به استان در تعاونی‌های روستایی توزیع شده است، افزود: فعلا سهمیه شرکت‌های تعاونی واقع در شهرستان‌های کامیاران، قروه، بیجار، سقز و دهگلان توزیع شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان کردستان با اشاره به اینکه سهمیه دیگر شهرستان‌ها هم در حال توزیع است، اضافه کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی سنندج روز شنبه ۲۴ آبان سهم ۶ تنی روغن مایع خود را دریافت می‌کنند.

غفاری یادآور شد: علاوه بر این سهمیه در بازارچه محصولات کشاورزی واقع در خیابان حاجی آباد سنندج، ۲۰ تن روغن مایع را توزیع کردیم.

او با بیان اینکه هر شرکت تعاونی ۳۰ تا ۴۰ روستا را زیر پوشش دارد، تاکید کرد: البته ۳۰ تن جوابگوی نیاز همه روستا‌های استان نیست، ولی برای تامین نیاز روستاییان توزیع اقلام اساسی همچون روغن بطور مستمر و نوبتی انجام می‌شود.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهر‌ها و ۳۰ درصد نیز در روستا‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.