رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی گفت: امسال پرداخت زکات در این شهرستان نسبت به پارسال ۱۰۴ درصد افزایش یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد مهدی اصغری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شد که این رقم سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال بوده و با توجه به مشکلات معیشتی پرداخت زکات رشد مناسبی داشته است.

او اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در سطح شهرستان برای تامین هزینه ۴۳ سری جهیزیه، تامین هزینه ساخت و تعمیر منزل محرومان، تامین معیشت نیازمندان، تحصیل و هزینه‌های درمانی صرف شده است.

اصغری گفت: حدود ۴۳ درصد از زکات جمع آوری شده با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در راستای طرح‌های عمرانی شامل ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه و خانه عالم، هزینه‌های لوازم پزشکی و ۵۷ درصد با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال سهم فقرا است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی گفت: آموزش عاملان زکات به صورت چهره به چهره در روستاها، نشست و دیدار با مدیران و بهره‌گیری از مبلغان افتخاری، در روستا‌ها اقدامات انجام شده در راستای افزایش پرداخت زکات است.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ جهیزیه و هدیه ازدواج به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال و همچنین ۲ میلیارد ریال تسهیلات به نوعروسان داده شده است.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار