سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسئله وجود و انتقال عناصر مسلح اعزامی از خاورمیانه به منطقه قره‌باغ با همکاری کشور‌های ذیربط به زودی حل خواهد شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که مسئله وجود و انتقال عناسر مسلخ از خاورمیانه به منطقه قره‌باغ با مشارکت تمامی طرف‌های ذیربط به زودی حل و فصل خواهد شد.

او افزود: متاسفانه عناصر مسلح که به قره‌باغ منتقل شدند، هنور وجود دارند و مخفی نشده‌اند. معتقدیم این مسئله به زودی حل خواهد شد و باید تمامی طرف‌هایی که به صلح در این منطقه توجه دارند و برای حل و فصل مسئله وجود عناصر مسلح در قره باغ همکاری و تلاش کنند.

سرگئی ناریشکین، رئیس دستگاه اطلاعات وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که مزدورانی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی که در خاورمیانه می‌جنگیدند به منطقه مورد نزاغ قره باغ آمدند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز از وجود عناصر مسلح در قره باغ به عنوان منبع نگرانی بزرگ برای مسکو یاد کرد.

کارشناسان سازمان ملل نیز در گزارشی که در پایگاه اینترنتی رادیو دولتی ارمنستان منتشر شده است از ادامه حضور تروریست‌های مزدور در منطقه قفقاز ابراز نگرانی کردند.

بنا به گفته این کارشناسان، بسیاری از این ترورویست‌ها وابسته به آن دسته از شبکه‌های تروریستی هستند که سران آن‌ها به دلیل ارتکاب جنایات جنگی مورد پیگرد بین المللی قرار دارند. کارشناسان سازمان ملل در ارتباط با این وضعیت هشدار دادند.

در این گزارش با تاکید بر اینکه هر چه زودتر تروریست‌ها باید فراخوانده شوند، اعلام شد: می‌بایست از اقدامات برخی دولت‌ها مبنی بر سازماندهی، حمایت مالی و استقرار آن‌ها در منطقه قفقاز جلوگیری کرد.

کارشناسان سازمان ملل این گزارش را به دولت‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و سوریه ارسال کرده‌اند.

ارمنستان روز سه‌شنبه این هفته توافقنامه آتش‌بس و پایان جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی با دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان امضا کرد و قرار است نیرو‌های حافظ صلح روسیه در این منطقه مستقر و مذاکات طرفین برای حل مناقشه قره‌باغ آغاز شود.

پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار