با بسته اخبار انتظامی امروز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار انتظامی امروز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می خوانیم: 

کشف ۵۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال در اجرای طرح ۳ روزه پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: مجموعه انتظامی استان کرمان به منظور تحقق شعار سال و کاهش تبعات ناشی از جرائم اقتصادی از ابتدای امسال تاکنون، طرح‌های هدفمند بسیاری را در حوزه برخورد با کالای قاچاق به انجام رسانده است.

او افزود: در همین رابطه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، طی آبان ماه امسال با اجرای یک طرح ۳ روزه در سطح استان، موفق شدند مقادیر زیادی کالای قاچاق از جمله حبوبات، مواد خوراکی، احشام، لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، مواد دخانی و دیگر اقلام به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال را کشف و در این رابطه ۶۱ دستگاه انواع خودرو‌های سبک و سنگین را توقیف کنند.

سردار ناظری تصریح کرد: در اجرای این طرح با تلاش ماموران، ۸۱ فقره پرونده برای افراد متخلف تشکیل و ۹۶ متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او همچنین از کشف بی سابقه بیش از هزار و ۴۵۵ راس انواع دام سبک و سنگین طی این طرح خبر داد و گفت: این حجم کشف دام در شرایط خاص امروز جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا به سبب حفظ سلامت شهروندان بسیار چشمگیر و مهم است که امیدواریم در سایه توجه مسئولان امر به پیش نیاز‌های توسعه کار و اشتغال ، شاهد کاهش و حذف این گونه مسائل در جامعه باشیم.

سامانه مها، فرد مامور نما را به دام پلیس انداخت

مسئول سامانه مها استان کرمان از دستگیری سارقی که با معرفی خود به عنوان مامور قصد زورگیری از صاحب یک واحد تجاری را داشت، خبر داد.

 محمدحسین چناریان گفت: مسئول فروش یک واحد محصولات آرایشی در شهر کرمان در مواجهه با فردی که ضمن فیلم برداری از مغازه او، خود را مامور پلیس معرفی می‌کند، پدال سامانه مها را می‌فشارد.

او افزود: در این رابطه با سرعت عمل کارکنان مرکز مها استان، بدون فوت وقت عوامل تیم گشت ۱۱۰ شهرستان کرمان در محل حاضر شده و فرد زورگیر را دستگیر و به کلانتری ۱۱ شهرستان کرمان تحویل می‌دهند و به این شکل از انجام زورگیری از سوی این فرد جلوگیری می‌کنند.

مسئول سامانه مها استان کرمان بیان کرد: سامانه مها، مجهز به حسگر‌های هوشمندی است که در غیاب صاحب هر واحدی که مجهز به آن باشد هر گونه تحرک برای ورود فرد سارق به آن محیط را به مرکز منعکس می‌کند و بدون فوت وقت، نزدیک ترین تیم گشت انتظامی  از سوی کاربران سامانه مها به این محل اعزام می‌شود. 

او افزود: شهروندان به ویژه اصناف و کسبه می‌توانند برای دریافت و نصب این سامانه به مرکز هشدار الکترونیک واقع در چهارراه ابوحامد شهر کرمان مراجعه کنند.

دستگیری عامل نگهداری غیرمجاز و گران فروشی اقلام دارویی در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری عامل نگهداری غیرمجاز و گران فروشی آمپول ویتامین" سی" در شهرستان سیرجان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: ماموران پلیس امنیت این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی از نگهداری و فروش غیرمجاز تعدادی آمپول ویتامین"سی" در یک منزل مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع و اخذ مجوز قضایی با مراجعه به منزل مورد نظرموفق شدند از این محل، ۴۰ عدد آمپول ویتامین "سی"که به صورت قاچاق تهیه و به قیمت بالایی به افراد نیازمند فروخته می‌شد را کشف و در این رابطه ۲ نفر را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه این نوع آمپول، همانند برخی اقلام دارویی و بهداشتی دیگر از نیاز‌های اساسی شرایط کرونایی جامعه امروز است از شهروندان خواست: ضمن خودداری از تهیه و خرید و فروش غیرمجاز اقلام دارویی و بهداشتی، هر گونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان انار

فرمانده انتظامی استان  کرمان گفت: یک دستگاه تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق هنگام عبور از شهرستان انار توقیف شد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار هنگام کنترل نامحسوس محور انارـ  یزد یک دستگاه تانکر عبوری را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی مدارک راننده این تانکر متوجه شدند، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل آن به صورت غیرمجاز از یکی از نقاط مرکزی کشور بارگیری شده و به منظور قاچاق عازم استان‌های شرق کشور است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری راننده این تانکر و معرفی او به مراجع قضایی بیان کرد: از آنجا که هر نوع قاچاق به ویژه سوخت، ضربات سنگینی به اقتصاد ملی وارد می‌کند، پلیس مجدانه با این معضل زیان بار مقابله خواهد کرد.

کشف ۱۹۱ راس گوسفند قاچاق در شهرستان جیرفت

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از کشف ۱۹۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: به منظور مبارزه با پدیده زیان بار قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان جیرفت در اجرای طرحی با همکاری عوامل سپاه، هنگام پایش خودرو‌های عبوری محور ورودی شهرستان جیرفت یک دستگاه کامیون حامل گوسفند زنده را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده و در بازرسی از این کامیون، ۱۹۱ راس گوسفند زنده فاقد هر گونه مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه و ضمن قدردانی از تعامل خوب مجموعه سپاه با نیروی انتظامی تصریح کرد: این احشام از سوی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد قیمت شدند که قطعا ضرر و زیان ناشی از ورود و خروج غیرمجاز آن‌ها و ایراد خسارت به دامداران بومی بیش از این مبالغ خواهد بود.

کشف ۴۱۳ کیلو گرم تریاک در عملیات تکاوران پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۱۳ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش زهکلوت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش زهکلوت، هنگام گشت زنی در نقاط صعب العبور شهرستان رودبار جنوب به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده این خودرو، اقدام به فرار کرد و در ادامه پس از مواجهه با تعقیب و مراقبت ضربتی ماموران، خودروی خود را در یک نقطه متوقف و با استفاده از پوشش گیاهی منطقه از دید ماموران خارج شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۴۱۳ کیلوگرم تریاک کشف کردند که تلاش برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

 سرقت در پوشش جمع آوری ضایعات 

فرمانده انتظامی جیرفت از انهدام یک باند ۴ نفره که در قالب جمع آوری ضایعات و با استفاده از ۷۰ کلید پیش ساز اقدام به سرقت از مغازه‌های سطح شهرستان جیرفت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در سطح شهرستان جیرفت با اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی چهره یکی از سارقان شناسایی شد.

او تصریح کرد: در این رابطه ماموران با گشت زنی نامحسوس و شبانه در مناطق احتمالی وقوع سرقت‌ها، موفق شدند ۳ تن از اعضای یک باند به همراه یک نفر مالخ را شناسایی و آنان را در دو مرحله دستگیر کنند. 

سرهنگ محمدرضایی  افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در بین اعضای این باند یک نفر خانم در پوشش جمع آوری ضایعات طی ساعات پایانی شب، مغازه‌های دارای قفل و ایمنی ضعیف را شناسایی و سایر اعضای این باند نیز با استفاده از ۷۰ عدد کلید پیش ساز، اقدام به باز کردن درب مغازه‌ها می‌کرده اند.

او با اشاره به اعتراف اعضای این باند به ۸ فقره سرقت، بازسازی صحنه سرقت‌ها و تحویل اموال مسروقه به مالباختگان، به کسبه و مغازه داران توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، ضمن تعبیه درب‌های ایمن برای مغازه خود و استفاده از قفل‌های استاندارد، نسبت به تجهیز محل کسب خود به دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و تجهیزات ضد سرقت ایمن اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار