۳۲۰ مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۲۰ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی ۳۰۰ واحد متخلف بهداشتی همدان به مراجع قضاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۳۲۰ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: این واحد‌ها شامل ۹۲ کارگاه و صنایع کوچک، ۹۰ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۶۰ نانوایی، ۱۹ رستوران، ۱۳ مطب، ۹ فروشگاه زنجیره ای، هشت آرامستان، داروخانه، ادارات و سازمان‌ها، بانک، مرکز شماره گذاری و معاینه فنی، مهد کودک، دفاتر پیشخوان، پایانه مسافربری و جایگاه سوخت است.

او اظهار داشت: همچنین ۲۹ واحد متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل ۱۵ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۶ نانوایی، سه رستوران، داروخانه، جایگاه سوخت و مطب است.

این مسئول افزود: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۲۱۶ بازرسی از این واحد‌ها صورت گرفته است.

رفعتی ابراز داشت: سه هزار و ۷۹۰ واحد معادل ۹۰ درصد بهداشت فردی را رعایت کردند همچنین در سه هزار و ۵۸۶ واحد معادل ۸۵ درصد خدمت دهندگان از ماسک استفاده کرده بودند.

او ادامه داد: همچنین در سه هزار و ۲۰۳ واحد بازرسی شده معادل ۷۶ درصد خدمت گیرندگان و مراجعه کنندگان به واحد‌های تولیدی از ماسک استفاده کرده بودند و در مجموع ۷۷ درصد به  شیوه نامه های بهداشتی فاصله گذاری فیزیکی توجه داشتند.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.