کارشناس فوتبال کشورمان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی بوسنی توضیحاتی را ارائه کرد.

اقبالی: پیروزی برابر تیم ملی بوسنی قابل پیش بینی بود/ تیم ملی فوتبال باید با تیم‌های قدرتمند بازی کندمسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی بوسنی اظهار کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان برابر بوسنی تیم متوسط اروپایی بازی کرد که این تیم فاصله زیادی با تیم‌های بزرگ دارد و مشکلاتشان همانند ما است و آن‌ها نیز ضعف تاکتیکی دارند. تیم ملی  بوسنی برنامه خاصی نداشت و حریف قدرتمندی نبود و پیش بینی می‌کردیم که این تیم را شکست بدهیم.

او ادامه داد: تیم بوسنی در همان دقایق ابتدایی مشکلاتی در خط دفاع خود داشت و ۲ موقعیت گلزنی به ما داد که بازیکنان ما نتوانستند گلزنی کنند. البته بازیکنان تیم ملی در نیمه اول خوب بازی کردند و پرسینگ را در زمین حریف به خوبی اجرا کردند و خیلی سریع به عقب برمی گشتند و دفاع می‌کردند، اما برنامه خاصی برای انتقال توپ از دفاع به حمله نداشتیم. همچنین تغییرات زیاد در سیستم تیم ملی فوتبال باعث شده بود که ملی پوشان به خوبی وظایف خود را در همه خطوط انجام ندهند. همانطور که اسکوچیچ بیان کرد تعویض‌های صورت گرفته در نیمه دوم بازی با بوسنی باعث شد که نظم تاکنیکی تیم ملی فوتبال به هم بخورد، اما به نظرم ۴، ۵ تعویض نباید تزلزلی در نظم تیمی ایجاد کند.  

اگر تیم ملی بوسنی را شکست نمی دادیم جای تعجب بود 

اقبالی درباره گلزنی کاوه رضایی و مهدی قایدی در این بازی گفت: به نظرم گل اول تیم ملی فوتبال با برنامه ریزی و تفکر تاکتیکی  زده شد. همچنین ناهماهنگی در خط دفاع بوسنی باعث شد که قایدی از این نقطه ضعف استفاده کند و گل دوم را به ثمر برساند. اگر  تیم  ملی بوسنی را شکست نمی‌دادیم جای تعجب داشت.

کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم ملی فوتبال در بازی با بوسنی با ۴ مدافع بازی می‌کرد، اما تیم ملی در جناحین مشکلاتی دارد و مدافعان کناری توانایی ارسال توپ از جناحین را نداشتند. به نظرم اسکوچیچ در این باره باید با بازیکنان بیشتر کار کنند تا در بازی‌های رسمی مشکل نداشته باشیم.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: در حال حاضر سرمربی تیم ملی فوتبال باید استراتژی  و فلسفه فوتبالش را  مشخص کرده  و روی سبک بازی اش با ملی پوشان کار کند. همچنین تیم ملی فوتبال نیاز به برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند دارد تا نقاط ضعف و قوتش شناسایی شود. اگر تیم ملی فوتبال بخواهد دوباره با تیم‌های درجه دوم و سوم بازی کند دوباره با مشکل مواجه می‌شود. مسئولان فوتبال باید چند بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی فوتبال در نظر بگیرند تا ملی پوشان محک جدی بخورند. همچنین وظیفه کادر فنی تیم ملی است تا مهره‌های کلیدی خود را پیدا کند و در فاصله زمانی تا بازی با تیم ملی عراق مشکلات تیمش را به حداقل برساند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار