به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ۹ آبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. برخی از داوطلبان هر ساله با مشاهده نتایج یا متوجه اشتباه خود در انتخاب رشته می شوند و یا به محل قبولی معترض هستند. پس از انتشار کارنامه نهایی که امسال در تاریخ ۱۳ آبان منتشر شد داوطلبان فرصت دارند در صورت وجود ابهام به نتایج آزمون خود اعتراض کنند.
مهلت ثبت این اعتراض از پنج شنبه ۱۵ آبان ۹۹ شروع شده و ساعت ۲۴ امروز، جمعه ۲۳ آبان به پایان می رسد. این داوطلبان میتوانند درخواست بررسی کارنامه خود را به سازمان سنجش ارسال کنند. تقاضاهایی که برای طرح این موضوع از سایر روشها و بعد از ۲۳ آبان به این سازمان ارسال شود، قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود.
پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کد رشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشتههای دوره روزانه) را دارند میتوانند بعد از مطالعه کارنامه اعتراض خود را درباره اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی کد رشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشتههای دوره روزانه) را ثبت کنند.
این داوطلبان میتوانند تقاضای خود را منحصرا به صورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی در درگاه اطلاع رسانی این سازمان «با موضوع بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» ثبت کنند.
متقاضیان میتوانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال میشود که داوطلبان میتوانند پس از دریافت آنها از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org مراجعه کرده و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
نحوه اقدام ثبت درخواست
۱. به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org مراجعه کنید.
۲. بخشهای مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده وارد کنید.
۳. بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.
۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد کنید.
۵. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری کنید.
۶. در انتهای صفحه روی گزینه ثبت کلیک کرده و پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست فرد ارسال میشود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.
نحوه پیگیری درخواستهای ثبت شده
۱. مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org
۲. درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع
۳. درج کد نمایش داده شده
۴. کلیک بر روی گزینه مشاهده
انتهای پیام/