رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی اولین بارندگی‌های پاییزی در خوزستان یک هزرا و ۷۸۲ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی اولین بارندگی‌های پاییزی در خوزستان و تا صبح روز جمعه ۲۳ آبان ۹۹، تعداد  یک هزارو ۷۸۲ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۵۸ بیمار بستری شده اند.

او در ادامه بیان داشت: باتوجه به تداوم بارش‌ها مردم به ویژه بیماران تنفسی از قرار گرفتن در معرض باران اجتناب کنند و از خانه خارج نشوند.

ابول نژادیان افزود: اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، سوسنگرد و ماهشهر بیشترین آمار مربوط به بیماران تنفسی ناشی از بارندگی را داشته اند.


بیشتر بخوانید

طی سال‌های گذشته، پس از اولین باران پاییزی شاهد بروز مشکلات تنفسی در شهروندان به ویژه افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از جمله آسم هستیم و همین امر سبب هجوم افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان می‌شود و افرادی که پس از اولین بارش پاییزی علائمی نظیر؛ تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه در آن‌ها نمایان می‌شود و با مصرف دارو‌های مورد استفاده بهبود نمی‌یابند، باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.