مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از وجود سه میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های استان خبر داد.

وجود ۳ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ سازی برای اهدای کتاب به کتابخانه‌ها انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری با جذب خیران ۱۰۰ هزار جلد کتاب به مجموع کتاب‌های کتابخانه‌های استان اضافه کنیم.

او با اشاره به اینکه جمعیت استان حدود چهار میلیون نفر است و باید برای هر نفر از مردم استان یک کتاب در کتابخانه‌ها داشته باشیم افزود: تلاش می‌کنیم در همین راستا تعداد کتاب‌ها در کتابخانه‌های استان افزایش یافته و به چهار میلیون جلد برسد.

او ادامه داد: از هفته کتاب سال گذشته تا هفته کتاب امسال بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های سطح استان از سوی مردم و خیران اهدا شد. بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب اهدایی در استان داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۱۵ کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی فعال است افزود: هم اکنون ۱۸ کتابخانه روستایی نیز داریم که آخرین کتابخانه روستایی در در روستای شیرامین شهرستان آذرشهر در سال ۹۸ افتتاح شد.

خدایی گفت: زیربنای کل کتابخانه‌های استان در پایان سال گذشته، ۸۷ هزار و ۶۸۶ متر مربع در سطح استان است که برای هر ۱۰۰ نفر در سطح استان، دو متر و ۲۲ سانتی‌متر می‌شود.

او ادامه داد: رشد و ارتقای فرهنگی یک جامعه بستگی به شاخص‌های دهگانه دارد و در بین آن‌ها کتاب و مکتوبات اندیشه بشری از بیشترین ارزش و اعتبار برخوردار است.

او سپس با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در امر کتابداری و کتابخانه‌ای جزو ۵ استان برتر کشور است افزود: کتابخانه و قرائت‌خانه‌ها از جمله مراکز تجمع هستند به علت شیوع کرونا از اسفند سال گذشته این مراکز با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می‌کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه قدیمی‌ترین کتابخانه ایران کتابخانه تربیت تبریز است گفت: کتابخانه مرکزی تبریز با متراژ ۱۴ هزار مترمربعی بزرگترین کتابخانه ایران است.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.