معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : طرح "پائیزه کتاب ۹۹" همزمان با هفته کتاب با ثبت نام و مشارکت ۱۱ کتابفروشی استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : طرح پائیزه کتاب ۹۹ از ۲۴ آبان آغاز می‌شود و تا سی ام آبان ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در شهر‌های مختلف استان سمنان ۱۱ کتابفروشی برای مشارکت در این طرح ثبت نام کردند بیان کرد: در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار ۲۵ درصد افزایش یافته است.

صادقی نژاد بیان کرد: با این افزایش در این دوره، هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲ میلیون ریال کتاب خریداری کند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: همه‌گیری بیماری کووید - ۱۹، باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است و امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به خرید کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

در طرح تابستانه کتاب ۹۹ در استان سمنان ۱۱ کتابفروشی مشارکت داشتند و در آن بیش از یک میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال کتاب به دوستداران کتاب و مطالعه عرضه شد.

۲۴ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده و شعار هفته امسال «دانایی، مانایی» تعیین شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.