رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز از پایان مرحله اول عملیات مرمت خانه تاریخی میرزا رضا فاطمی در بادرود استان اصفهان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین یزدانمهر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز با اشاره به بیش از یک میلیارد ریال هزینه برای مرحله اول مرمت خانه تاریخی میرزا رضا فاطمی گفت: عملیات مرمتی این بنای تاریخی با هدف تکمیل بخش‌های داخلی آن که با گذشت زمان آسیب‌های جدی دیده بود، برای استفاده مفید و با کاربری فضای مرتبط با آموزش صنایع‌دستی در دستور کار خود قرار گرفته است.

حسین یزدانمهر افزود: واقع شدن خانه تاریخی میرزا رضا فاطمی در بافت قدیمی بادرود، همچنین قرارگیری و هم‌جواری با خانه افصح الدوله (ترکی)، عمارت سرهنگ، خانه معزی، حمام نوغه و موزه مردم‌شناسی بادرود از مزایا و محاسن این طرح است.

او با اشاره به اینکه پرونده این اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور آماده و به شورای ثبت استان ارسال شده است گفت: خانه تاریخی میرزارضا فاطمی مربوط به اواخر دوره قاجار است و مالکان آن را به میراث‌فرهنگی واگذار کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.