سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش ۷۵ درصدی بازرسی‌ها و رشد ۴۰ درصدی پرونده‌های تخلفاتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پایدار سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند اقدامات نظارتی با جدیت دنبال می‌شود گفت: با تلاش بازرسان سازمان صمت استان و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از ابتدای امسال تا نیمه آبان انجام و منجر به تشکیل ۶ هزار و ۸۹۸ فقره پرونده تخلفاتی شده است.

او گفت: از ابتدای امسال تا نیمه آبان ۱۷۱۳۶ مورد گشت بازرسی انجام شده است.

پایدار افزود: در بخش گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی نیز ۱۰۱۹۸ مورد شکایت دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه بر تداوم رصد و پایش روند تامین و توزیع کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی بویژه ۱۷ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه‌های جامع انبار و جامع تجارت در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد.

او گفت: نظارت و بازرسی در خصوص نهاده‌های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، محصولات پتروشیمی، سیمان، گوشت قرمز و سموم و کود‌های شیمیایی از جمله موضوعات مهم رصد شده در فرایند نظارت و بازرسی بوده است.

او با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و استان بویژه در شرایط فعلی نظارت بر روند تولید و توزیع ماسک، ملزومات بهداشتی و محلول‌های ضد عفونی کننده بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است گفت: از ۱۲۹۱ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و صنفی عرضه کننده ماسک در استان، ۱۵۹ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ۸۲ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند.

پایدار از کشف ۵۸۱ هزار و ۹۰۱ عدد ماسک در جریان اقدامات نظارتی خبر داد و افزود: ۴۹۲ لیتر و ۳۱۳ بطری محلول ضد عفونی کننده و یک میلیون و ۲۴۱ هزار عدد دستکش لاتکس و ۱۸۷۰ لیتر الکل سفید از کشفیات بازرسان سازمان صمت استان تا ۱۵ آبان بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار