مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس گفت: طرح مسیر سبز به منظور زیباسازی ورودی راه آهن زاگرس اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن زیودار مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس روز پنجشنبه با اشاره به پیگیری مسئولان ارشد اندیمشک برای زیباسازی ورودی این شهرستان به عنوان شمال خوزستان گفت: در تلاش هستیم ورودی شهرستان در حوزه راه آهن را زیبا و چشم نواز کنیم.

او با بیان اینکه در این زمینه یک مسیر سبز با مشارکت شهرداری ایجاد خواهد شد، افزود: همچنین تامین ایمنی تردد عابران پیاده در مسیر اندیمشک تا دوکوهه امری مهم است و در این رابطه طرح‌های مختلفی هدفگذاری و اجرا می‌شوند.

زیودار با بیان اینکه ۳ دهنه پل فلزی که پایه‌های آن‌ها نصب و تکمیل شده اند، تصریح کرد: برای رفاه و تامین امنیت تردد شهروندان افتتاح می‌شوند، همچنین برنامه‌های مناسب دیگری برای حفظ جان مردم در تردد‌های نزدیک به خطوط ریلی اجرا شده و یا در دست اجرا است.

مدیرکل راه آهن زاگرس با اشاره به اینکه در یکی از طرح ها، آبراه‌هایی که استفاده نمی‌شد، مسدود بودند و با همکاری مسئولان باز شد و هم اکنون یکی از آن‌ها به صورت پایلوت در مقابل شرکت نفت در حال استفاده است، اظهار داشت: برای قسمت موسوم به مثلثی راه آهن نیز برنامه ریزی شده و این طرح جابجایی مثلثی به منظور کاهش سوانح و آسیب‌ها اجرایی می‌شود.

راه آهن یکی از عوامل توسعه فرهنگی شهر‌ها

این مقام مسئول با اشاره به نقش فرهنگی راه آهن اشاره و بیان کرد: موزه‌ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگی شهر‌ها دارند و طی سال‌های گذشته یک فضای بسیار خوبی در این زمینه در راه آهن زاگرس ایجاد شده است و هر روز غنی‌تر می‌شوند، ضمن اینکه به منظور توسعه این موزه، اسنادی از سال ۱۳۲۰ داریم که برای الگو برداری از آن‌ها و غنی سازی موزه استفاده خواهیم کرد.

حمل بار کارخانه‌ها با همکاری راه آهن زاگرس

زیودار با اشاره به وضعیت حمل بار در این مجموعه گفت: برای افزایش این ظرفیت تلاش می‌شود، ضمن اینکه در قرارداد‌های جدید با فولاد خراسان و کارخانه کنستانتره اندیمشک برای حمل بار اقدام شده که یک شروع خوب برای جابجایی بار کارخانجات اطراف محسوب می‌شود.

او اجرای طرح بزرگ بندر خشک اندیمشک را یک امتیاز شاخص برای استان و منطقه دانست و اظهار کرد: این طرح گام بزرگ اقتصادی برای توسعه منطقه است و پیامد‌های مثبتی برای کشور و استان دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.