مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیماران دیابتی استان می‌توانند انسولین مورد نیاز خود را از داروخانه هلال احمر در مرکز استان و از داروخانه‌های شبانه روزی در شهرستان ها تهیه کنند.

راستی، مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: انسولین لانتوس در استان کمیاب شده است، اما بیماران می‌توانند نیاز انسولینی خود را از نمونه‌های ایرانی در استان تامین کنند.

او با بیان این که انسولین قلمی لانتوس تا آخر این ماه به استان تزریق خواهد شد، افزود: نمونه ایرانی این نوع انسولین به مقدار کم در استان تامین شده و در داروخانه‌های منتخب استان توزیع می‌شود.

راستی با اشاره به کمبود انسولین در سراسر کشور، عنوان کرد: به دلیل کمبود انسولین قلمی در کشور، انسولین در حد رفع نیاز بیماران دیابتی به صورت محدود توزیع می‌شود تا بیماران دیابتی با مشکلی در خصوص تامین آن روبرو نباشند.


بیشتر بخوانید


مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیماران دیابتی که پیش از این از انسولین قلمی استفاده می‌کرده اند، می‌توانند با مراجعه به پزشک، انسولین مصرفی خود را تعویض کنند، بیان کرد: این بیماران با نسخه دکتر می‌توانند تنها دو عدد انسولین مصرفی را از داروخانه هلال احمر تحویل بگیرند.

او با بیان اینکه تاکنون نمونه ایرانی انسولین در استان به صفر نرسیده است، تصریح کرد: نمونه ایرانی انسولین به صورت هفتگی بین داروخانه هلال احمر و داروخانه‌های شبانه روزی در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این داروخانه ها، انسولین مورد نیاز خود را تأمین کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.